Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Har vært gift i 3 år, og kjærester/samboere i 8. Jeg har en jente på 12 år, og sammen har vi en gutt på 7. Har god økonomi. Jeg er utdannet vernepleier, og mannen min har ikke utdannelse, men fast jobb. Eier hus, og har to biler. Jeg har rent rulleblad. Men mannen min har en fortid med rusmidler. (To ganger har han blitt tatt for besitelse av amfetamin og piller) Han sluttet med dette for snart 10 år siden. Har så lyst til å hjelpe noen som trenger det, men er det noen vits å søke, mtp hans bakgrunn? Takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg er forresten 29 og mannen min er 34.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg kan ikke svare på det du spør om for det vet jeg ikke, men syns det er kjempefint med et slikt engasjement I like!!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 klart det er vits i å søke!! Om dere blir godkjente vet jeg ikke, men jeg vil tro det å ha livserfaring ikke bare er negativt. Lykke til, håper dere blir godkjente! Hilsen ei med to fosterbrødre )
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 For en fantastisk ting du er i gang med å gjøre. Søk søk søk, i værste fall får du avslag, men da har du ihvertfall prøvd. Masse lykke til. Håper dere blir godkjent!!!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #6 Skrevet 31. oktober 2011 De krever utvidet vandelsattest, og der kommer alt frem. Trur du like greit kan ta en tlf til fosterhjemstjenesten i kommunen din å høre får du setter i gang med å fylle ut papirer.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #7 Skrevet 31. oktober 2011 Okei, takk for svar. Noen flere som vet noe om det? Håper virkelig vi blir godkjent, da jeg mener vi har mye å tilby et barn som trenger det.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #8 Skrevet 31. oktober 2011 Ja, dere trenger utvidet vandelsattest. For å bli fosterforeldre må man også gå kurs. Men før du tenker tanker om å bli fosterforeldre kan dere begynne i det små først? Men dere kan søke om å bli avlastningforeldre først og fremst. Det kan lett bli slik at hvis dere er avlastningshjem, og de ser at barnet trenger å ha et nytt hjem har dere en mulighet til å¨bli fosterforeldre for dette barnet. Husk at mange av disse barna har det tøft, og det kan bli litt tøffere å kjøre rett på med barn som har opplevd omsorgssvikt uten erfaring og å kjenne barnet:)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #9 Skrevet 31. oktober 2011 Er det noen mulighet for at vi kan bli avlastningshjem selv om mannen min har den bakgrunnen han har? Eller er det ikke like strenge krav der? Burde vi evt vente 10 - 15 år til? Er det større sjans for at det er mulig da? Vet at man må gå kurs, men får vel ikke gå kurs hvis man ikke blir godkjent? HI Takk for svar, forresten!
Libido- Skrevet 31. oktober 2011 #10 Skrevet 31. oktober 2011 De krever bare vanlig politiattest. Ville tatt en telefon til bufetat før dere søker, forklare situasjonen og spørre om dere vil komme igjennom. Hilsen fostermor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå