Gå til innhold

Dette med å invitere til bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini har 6 årsdag snart. Skal invitere alle guttene i klassen, ca 11 stk.

Så er det en gutt fra barnehagen som jeg egentlig ikke vil invitere pga. dårlig oppførsel og innflytelse på mitt barn. Han bor ikke nære oss, jeg må faktisk hente barnet hver gang han skal til oss. Dermed blir det ikke så ofte, og mitt barn blir aldri invitert dit til lek.

Jeg ønsker egentlig å få sporet mitt barn bort fra dette barnet fordi jeg ser at ungen har veldig dårlig innflytelse på mitt barn.

La oss si det sånn at etter 4 timer i går med dette andre barnet var min "strikk" strukket så langt at jeg til slutt kjørte ungen hjem. Da hadde jeg en kveld med en unge som tok så til de grader etter denne andre ungen at jeg bestemte meg for at jeg ALDRI mer skal oppfordre til besøk fra denne andre. NOK er nok. På et tidspunkt fløy det baller gjennom stua til tross for en rekke advarsler fra meg og min mann, til slutt sprakk det for meg. Møbler ble flyttet på på barnerommet for sånn var leken i følge det andre barnet, forlangte å skulle spise middag hos oss, forlangte at Halloween godiset skulle spises og at kaka mannen skulle ha med på jobben i dag skulle spises. Inviterer egentlig bare 1 eller 2 barn utenom skolen, og dette er venners barn som ikke kjenner til denne andre gutten. MÅ vi invitere dette andre barnet? Er det noen grunn til å invitere som jeg har oversett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går han ikke i din sønns klasse? I så fall kan du la være å be ham, men du trenger ikke akkurat å flashe at du gjør det...

Skrevet

Dette barnet går i barnehagen og dem ble kjendt der.

Har ikke tenkt å synliggjøre det nei.

Skrevet

Om et barn forlanger å spise middag hos dere, eller spise deres godis eller deres kake, så er det vel bare å si fra! Et barn bestemmer da vel ikke slike ting.? Et barn trenger grenser og oppdragelse, om du mener oppførselen til ungen ikke er bra nok når han er hos dere ska du som voksen si fra og fortelle hvordan reglene er hjemme hos dere. hvis gutten ikke går i klassen til ditt barn kan du la være å invitere han, men om han går i samme klasse så må du gjøre det. om ditt barn vil invitere gutten kan du unnskylde med at nå skal vi invitere klassevenner bare. ellers synes jeg at to timer på en bursdag det klarer man som voksen. man lar ikke et barn styre showet på den måten det høres ut som du gjør. da er det du som forelder som er for lite konsekvent.

Skrevet

Jeg sa i fra gang på gang, men ikke søren at han hørte. Normalt sett så oppfører ikke unger seg sånn. Har hatt mye unger hjemme hos oss opp gjennom årene siden jeg også har eldre barn. Aldri opplevd makan.

Det verste var egentlig når jeg oppdaget at han ertet bikkja. Sto med hundeleken og vifta med den forran øya på han og nektet bikkja og ta den. Krabba etter bikkja inn i buret som er bikkjas frisone. Dro ungen ut etter beinet ene gangen. Jeg føler at jeg strakk meg lengre enn langt, men nå er det nok. Synes i grunnen jeg var ganske konsekvent når jeg tok ballen, dro han ut av bikkjeburet etter beinet, sa NEI, NEI og atter NEI og forklarte flere ganger at her er det VÅRE regler som gjelder, ikke dine.. HØR...

Nei, blir mer og mer sikker på at nå er det nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...