HH72 Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Hvis alt går etter planen, trenger vi en ny bil med plass til tre barn fra tre år og nedover. Tips? Gjerne fra dem som faktisk har tre små barn og har testet at det faktisk er plass :-)
dincene Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 Det er forskjell på barneseter også Du må nesten nevne hva slags du har. Noen er breiere enn andre.
HH72 Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg har et Besafe izi x 2 til treåringen, men han kommer nok til å få neste utgave av barnesete innen fødselen. Til de to tvillingene som forhåpentligvis blir født til våren, skal jeg skaffe to babyseter, uvisst hvilke. Kommer nok til å tenke på at jeg må unngå de største setene. Men mulighet for base er et must. Så vil gjerne ha tips om en bil med god plass!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 Vi har i dag en Toyota Avensis 04 mod og den går egentlig ikke med tre barneseter bak... Vi kan ikke skru av airbag så ingen av ungene kan sitte foran, og det er bare såvidt vi får på beltet på alle sammen når de sitter bak... (en pute, en stol med rygg og et babysete) Det blir nok ny bil på oss og da ender vi nok opp med en Ford S-Max.. Kjenner flere som har den og tre barn og der er det veldig god plass til 3 barnestoler (3 separate seter)
WildPrincess Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 Vi har Ford Galaxy og der skal det være plass til et sete til om vi skulle trenge det Har to seter i dag, men ser ikke noe problem i å få inn et til. Litt usikker på om man kan få tre bakovervendte uten å bruke den bakerste seteraden (er 7 seters bil).
4skatter Skrevet 1. november 2011 #6 Skrevet 1. november 2011 Jeg har vært der du er... Hadde en Citrøen Picasso, ikke noe problem med tre Besafe seter, en Citrøen C8, der hadde jeg plass til overs, og nå har jeg en Ford S-Max hvor det er plenty av plass
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 3. november 2011 #7 Skrevet 3. november 2011 touran har plass til 3 barneseter. Er testet ut
HH72 Skrevet 3. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 3. november 2011 Takk. Ford s max seiler opp som favoritt, touranen er litt dyr....
mamsen30 Skrevet 3. november 2011 #9 Skrevet 3. november 2011 Vi skulle egentlig kjøpe S-Max, men så oppdaget vi Peugeut 5008 og likte den mye bedre! Den har også full bredde på alle tre setene i baksetet så vi får fint plass til tre barneseter(BeSafe). Vi var avhengige av å ha plass til stort hundebur (kongepuddel) og tvillingvogn baki, dette får vi fint plass til i denne Vi kjøpte helt ny bil og er strålende fornøyd
Maja :o) Skrevet 3. november 2011 #10 Skrevet 3. november 2011 Vi kjøpte også ny Peugeot 5008 når vi ventet tredjemann. Det er plass til 3 barneseter i baksetet. Det er en sjuseter og de framovervendte barnestolene kan brukes på de to "ekstrasetene". Vi er superfornøyde med denne bilen. Den eldste syntes det var stas å sitte bakerst, og så trenger de ikke sitte oppå hverandre på langtur.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. november 2011 #11 Skrevet 3. november 2011 Dere med Peugot 5008, hvor mye koster denne og hvor mye er det plass til når de to bakerste setene også er i bruk??? Det vi er litt avhengig av er at vi har plass til bagasje når de to bakerste er i bruk nemlig... og at ikke de som sitter der har hodet nesten i bakruta.....
sørlandschips Skrevet 3. november 2011 #12 Skrevet 3. november 2011 Ford Galaxy har kjempe god plass.7 seter. Vi bruker bare 5 seter,og har 3 barn i baksetet. BEDRE PLASS I GALAXY ENN I S- MAX. MEN GALAXY ER DYRERE.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 4. november 2011 #14 Skrevet 4. november 2011 Vi har kikka på Galaxyen også, men den er så mye dyrere for litt mer plass så vi får klare oss med S-maxen. Den er jo giga stor i forhold til flere av de andre 7 seterene.... Vi kjenner flere som har Opel Zafira og det er jo ikke annet enn krøll med den. De ruster fortere.... må oftere på rep osv.. og det er faktisk ikke så god plass i baksetene på den. Skal du ha den som 7 seter så sitter de bakerste med hodet helt inni bakruta og det i seg selv er jo livsfarlig ved en påkjørsel bakfra! Og det er ikke noe bagasjeplass med de bakerset seteradene oppe.
eggstokk Skrevet 6. november 2011 #15 Skrevet 6. november 2011 VI har kjøpt oss en Volkswagen Sharan. Ikke fått den enda, men tror du får mye god bil i den modellen. Er nok blant de dyreste 7-seterne, men virker som en super bil. Vi gleder oss. Lykke til .
Tups Skrevet 6. november 2011 #16 Skrevet 6. november 2011 Vi har også VW Sharan, har testet den ut med alle 7 seter i bruk da jeg og en venninne med tre barn (jeg har to), dro på tur. Fikk med vogna bak de to bakerste setene:-) Super bil! Og veldig fleksibel da man kan fjerne ett og ett sete ved behov!
Mamma i vinden Skrevet 7. november 2011 #17 Skrevet 7. november 2011 Vi skal kjøpe Citroën Grand Picasso. Den er det plass til tre barneseter i. Det viktigste er at du går for en bil med tre separate seter bak. Da kan du også justere hvert enkelt sete. Og så bør du tenke på bagasjerommet. Du skal jo ha plass til tvillingvogn. Men alt går jo også litt på pris, selvfølgelig. :-) Lykke til!
Underveis --> Skrevet 7. november 2011 #18 Skrevet 7. november 2011 Jeg så nylig en volov v70 med to BeSafe-seter som du har og ett babysete i midten, også BeSafe, i baksetet. Var jo ikke plass til noe annet, men det gikk ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå