Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg har aldri ammet og jeg har så mange spørsmål... Hvis noen tar seg tid så blir jeg kjempeglad og vær så snill og svar meg seriøst på spørsmålene mine, ellers så kan dere la være 1. Når babyen er nyfødt, spiser den da bare en pupp? Hva gjør jeg med den andre? pumper ut melka? 2. Når begynner babyen å spise begge puppene ved et måltid? 3. Hvordan vet du at puppen blir tom og det er på tide å bytte? 4. Er det vanlig å rape flere ganger i løpet av et måltid, slik som kan være aktuelt med flaskebarn? 5. Hvis jeg ligger på magen om natten og får press på puppene, vil det "sprute" melk da? Andre praktiske opplysninger rundt amming mottas også med stor takk!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 Ikke alltid lett å svare på slike spørsmål, fordi det kan variere veldig fra person til person. Men her er ihvertfall mine erfaringer: 1. Som regel spiste hun bare en pupp, rett og slett fordi hun sovnet før hun kom lengre. Men melken regulerer seg selv veldig fint, så da sørger du bare for at du gir barnet den andre puppen neste gang. Hvis du får skikkelig melkespreng, så kan du gjerne pumpe ut litt... men ikke alt. 2. Tja, vanskelig å si, men du merker fort om barnet vil ha mer. 3. Du kan merke det både på at puppen din virker "tom", og på at barnet blir urolig fordi det ikke kommer nok melk 4. Min datter måtte noen ganger rape under måltidet, men hun slet med litt luftproblemer. Eller fikk jeg henne til å rape mens jeg byttet pupp eller etter måltidet 5. Jeg hadde ikke sjans til å ligge på magen, det gjorde altfor vondt. Men måtte sove med ammeinnlegg leeeeeeenge, for å unngå svømmebasseng i sengen når jeg våknet;)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Tusen takk for svar:) Jeg skjønner godt at det er individuelle forskjeller her altså, men er likevel godt å høre andres erfaringer og meninger slik at jeg er litt forberedt;) Jeg er helt blank på området:) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå