Gå til innhold

En eller flere ultralyder?


Silje + marsbaby

Anbefalte innlegg

Jeg har fått beskjed om og lest at vi kun får en UL i svangerskapet. Altså ordinær UL rundt uke 18. Jeg var på privat i uke 9, så har jo hatt to. Men så leser jeg om mange som har vært på både 3, 4 og 5 ultralyder (uten private) og de har ikke noe sykdommer hos seg selv eller hos babyen. Hva er egentlig vanlig?

Her i huset skal vi ikke på 3D, så må vi vente til slutten av mars med å se vesla igjen, eller får vi noe mer senere i sv.skapet? SKjønner ikke dette helt jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror noen er så heldige å gå til en fastlege som har UL-apparat på kontoret (vet venninnen min gjorde det) - og der ble det lett en kikk eller to ekstra, uten kostnad.

 

Personlig skal jeg til ekstra UL i uke 24, pga HELLP i første svangerskap = ekstra oppfølging nå.

Har ellers vært på UL i uke 12 (sjekket liv laga - privat) og den ordinære i uke 18.

 

Men det vanligste er vel den ene ordinære UL i uke 17-20, selv om jeg fått med meg debatten om innføring av ekstra ordinær UL i uke 12:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4005464.ece

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Får bare smøre meg med tålmodighet og vente til vesla bestemmer seg for å komme til verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Hvis man er over 38 år så får man også en ulralyd i uke 12 gratis på sykehuset. En møter også opp på sykehuset 2 uker før for å ta en blodprøve og en samtale om genetisk veiledning. Jeg ble spurt om jeg kjente noen symptomer på at jeg var gravid og siden jeg ikke syntes at noe var annerledes nå som jeg var gravid fikk jeg en ultralyd.

 

For ett år siden hadde jeg en missed abortion. Da var jeg inne i ca uke 10 for genetisk veiledning. Også denne gangen fikk jeg en ultralyd og det ble konstatert at fosteret hadde sluttet og leve i ca uke 8.

Derfor gikk jeg denne gangen til en privat ultralyd i uke 7.

Så denne gangen har jeg hatt 4 ultralyder hvor jeg har betalt for en.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldig og har en lege som har et UL apparat, så har allerede sett sneipen 3 ganger ( er 21 uker) . Første gang hos legen var vel i uke 8 ( hadde da 8 uker tidligere hatt spontanabort så var ivirg etter å se liv), en i uke 13 og den vanlige i uke 18. De har nå fått 3D UL på Haukeland, så det fikk vi, gratis =) Men blir nok litt fler ultralyder i tiden frem mot fødsel, da jeg kombinerer lege med jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...