Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Vi er noen venninner som får baby med noen mnd og ukers mellomrom. Nå har vi snakket en del om å låne et familiemedlems hus og reise ned med babyene, ca 10 dager. Den minste babyen vil i hvertfall være 2 mnd. Vi tenker evt å reise i april/mai, før det blir for varmt. Nå fikk vi høre at Tyrkia regnes som et land i tropisk strøk. Vet noen om det stemmer? Siden reiser til tropiske strøk ikke anbefales. Og er det noen som har hørt fra lege/jordmor el andre "proffe" at det ikke anbefales å reise dit, så tidlig? Jeg reiste til sør California med førstemann da h*n var 3 mnd og det er en lang flytur og typisk norsk sommervarme på den tiden av året. Det har aldri vært lettere å reise, enn da h*n var så liten.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 Tyrkia er vel ikke tropisk? Men hører jo mange historier om matforgiftning. Tenker at man må være ekstra forsiktig med det mens man ammer. Ellers har jeg hørt at det ikke er anbefalt å reise utenfor Vest Europa før baby har fått 1. vaksine. Jeg reiste også på tur da eldstemann var litt under 3 mnd, det gikk veldig fint, men hadde ikke tenkt på dette med vaksinen.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Nei, jeg trodde heller ikke Tyrkia ble regnet som "tropisk". Tar gjerne i mot tips her altså ) HI
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 Tyrkia ligger i Eurpa (i hvertfall turistdelen) og regnes IKKE som tropiske strøk. Hadde lett reist til Tyrkia i barseltiden.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 Vi har også tenkt at dette ikke er noe stress. Men en legevenninne av hun ene venninna mi, mente det ikke var en god idè. Så da må vi undersøke nærmere
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #6 Skrevet 31. oktober 2011 Noen andre som vet mer eller har erfaringer..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå