Gå til innhold

Noen som har god erfaring med akupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med dårlig immunforsvar og gjenntatte luftveisinfeksjoner og forkjølelser. Vil ha slutt på dette tullet og vurderer alternativ behandling. Har brukt akupunktur under fødsel og merket virkninger her, men er det noen som har hatt positiv effekt med akupunktur når det gjelder immunforsvar og infeksjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig positiv effekt :) Spesielt på bihulebetennelse. Har også brukt det nå pga bekkenløsning, utmerket :)

Akupunktur er for meg en av de mest troverdige alternative beh metodene, da den er vel eneste med forskningsbevist effekt. :)

Skrevet

Anbefales!

Men jeg har alltid gått til akupunktør som i tillegg har en helsefaglig utdanning (sykepleier, fysioterapeut osv). Jeg vil sikre meg at det er en som garantert kan tilstrekkelig om fysiologien og gjennom en offentlig autorisasjon føler jeg at jeg har sikret dette.

Skrevet

jeg kan forstå at du vil ha en akupunktør som er sykepleier eller fysioterapeut o.l. Men vil at du skal vite at det er strenge krav til medisinsk kunnskap for oss akupunktører som ikke er sykepeier el fysioterapeut fra før av.

Føler ikke jeg ligger noe bak sykepleierne og fysioterapeutene i klassen. Har hatt nok av undervisning i det. Går du til en godkjent akupunktør vet man at de har htt mye undervisning i vestlig medisin!!!

Skrevet

Tusen takk for nyttige innspill!

Flere som har positive erfaringer? :-)

Skrevet

Jeg har selv positive erfaringer med akupuntur. Hadde en forferdelig hoste i flere uker som ikke ville gi seg. Etter en time med nåler var hosten borte... ganske rart egentlig! Har også fått små nåler i ørene, som skulle virke mot flyskrekk. Trykket på de hver gang jeg følte for det, og vet ikke om det var psykisk eller om det var nålene, men mener selv at det virket.

Vår lille hadde forresten kolikk, og etter å ha brukt laser på noen akupunkurpunkter i hendene og magen, så ble luftproblemene hennes mye mindre.

Tror absolutt ikke du har noe å tape på å prøve det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...