Gå til innhold

Hva sier navnesmaken min om meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker guttenavn som Gustav, Fredrik, Oskar, Olaves, Ola, Vilhelm, Adam, Abel, Samuel, Johan osv.

Liker jentenavn som Jenny, Johanna, Oda, Lovise, Emma, Elise, Ida, Kaja, Kristiane osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja si det du!

DU er nok en ganske normalt oppegående dame sånn omtrent på min alder (30-åra), som liker norske tradisjoner, men som ikke frykter det nye heller!

Høyskoleutdannet, lærer kanskje?

Skrevet

heeeelt klart white trash...

Skrevet

du er 30+

er en stressa person som prøver aa gjøre alt for barna dine, men andre kan opfatte deg som litt overbeskyttende.

Du er litt gammeldags, og legger stor vekt paa barna skal oppføre seg.

Skrevet

De fleste guttenavnene var spesi foruten Fredrik, mens jentenavnene var passe mainstream i dag. Bare Kristiane som skiller seg ut av de.

Du kan like godt være 20 år som 40 år for min del, umulig å si.

Skrevet

En dame i 30 åra, som er høyere utdannet. Muligens sykepleier eller lærer?

Du er smart og ferdig med fest og fjas:-) Ei normal, oppgående og voksen dame med andre ord!

Skrevet

Du er veldig opptatt av hva andre synes om deg, du vil gjerne framstå som en perfekt mamma og har ofte fordommer mot andre som du mener ikke gjør ting på den rette måten, dvs din måte.

Skrevet

Enig at du er rundt 30-36 år, stabilt liv mht jobb,penger, forhold.

Har barn fra før, har et aktivt fritidsliv utenom jobb.

Skrevet

du er ei oppmerksomhetssyk kråke

Skrevet

fasiten i hht. HI da. Får se hvor mye selvinnsikt hun har. Jg tipper hun nekter for å være noe av det negative og alt av det positive. Eller - nå har jeg jo skrevet dette så nå gjør hun vel et poeng ut av å framheve sine negative sider ...

Skrevet

10.47 igjen her.

Tror du kommer fra gård, eller bygda.

Dere har ett eller flere husdyr hjemme.

Skrevet

Artig å lese :)

Jeg er ikke HI, men jeg har en sønn som heter Samuel (nydelig navn, forresten)

Jeg fikk min Samuel når jeg var 23, har kun vgs og ikke ambisjoner (enda) om å få noe høyere utdannelse enn det. Har dog en fast jobb jeg elsker, hus og bil, katter og alt som hører med.

Dessuten liker jeg fortsatt fest og morro, men kjenner jeg begynner å dra på åra!

Tror nok HI like gjerne kan være 20 som 40, det er jo helt umulig å si!

Skrevet

Sier egentlig ingen ting om deg, men å gjette litt kan man alltids.

-Du er ikke kjempepåvirket av reality, amerikanske såper og prinsesseuniverset.

-Du har ikke hengt deg opp i en spesiell stil, men har en miks av nordiske, bibelske og felleseuropeiske navn. Det tyder på at du henter inspirasjon flere steder.

-Navnene har vært i bruk i mange, mange år, du er ikke forferdelig opptatt av å være spesiell. Du er heller ikke opptatt av å bruke motenavn.

Skrevet

Du kan ikke være 10:47 siden det er meg og jeg har ikke skrevet noe om husdyr.

Skrevet

Ah - sorry, ser vi har skrevet samtidig nå. hilsen # 2

Skrevet

Du er nok godt voksen, og setter pris på norske tradisjoner. Du spiser grovt brød med brunost eller leverpostei med et glass melk til hver morgen, og kjøttkaker, kjøttsuppe og kokt torsk er ofte på middagsbordet. Du jobber 8-16 og har en videregående utdanning, innen helse kanskje? Du trener ikke på treningssenter, men går gjerne tre turer i uka i skog og mark, hvor du har med deg din beste venninne, som i tillegg er din nabo, eller din golden retriver som heter Fido. Du legger deg alltid klokken 22, står opp 07, har kort brunt hår, normalt pen, ca 1,65 høy og har et godt stabilt kjærlighetsliv med en mann som jobber skiftarbeid.

Nå er jeg spent på hvor rett jeg har :)

Skrevet

Haha, morsomt dette her. :)

Noe av det stemmer for så vidt godt, annet er litt på viddene. Jeg studerer til å bli lektor, så det stemmer jo at jeg med tiden kommer til å bli lærer. ;) Jeg er 23 år gammel, så fortsatt noen år til jeg er 30. :)

Spiser lite husmannskost og har ingen hund, ei heller kort hår, og er høyere enn 1,65... Og mannen min jobber ikke skiftarbeid. :P

Opptatt av oppkalling, så der jeg har funnet mange av favorittnavnet. Må bare finne et nå som kan passe til babyen som kommer i januar :)

Morsomt å høre. :)

Skrevet

Og jeg kommer forresten fra byen. ;)

Skrevet

Hehehehe, ingen menneskekjenner jeg altså :)

Jeg liker godt norske navn, og har det på barnet mitt også (sliter litt med Gustav og Ola da, men det er meg... ) Så lenge barnet ikke kan bli mobbet for det (tenker på klengenavn osv ...) er det stort sett akseptabelt hos meg.

Jeg har mer problemer med de som skal finne opp sitt eget navn, eller finne noen merkelige varianter av de som eksisterer, slik at det aldri kommer til å bli rett i post, på kontrakter osv.. (Liahm og Marthine bl.a)

Kos deg med navnevalget, det er så moro med navn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...