Gå til innhold

Hva har dere toåringer på matpakka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Toåringen min skal snart starte i barnehagen, og jeg trenger matpakketips! Føler de meste påleggene ikke er så gode lengre etter noen timer på brødskiva i ei mateske. Leverpostei er det mest populære her, men den blir jo ekkel i smak og farge etter en stund. Tenkte på å kjøpe sånne klemmeflasker med syltetøy uten biter i, kan de være noe? For da kan jeg jo bare sende flaska med i sekken, så trenger det ikke smøres på før måltidet. Men det blir jo kjedelig med bare syltetøy hver dag også.

Trenger jeg sende med vannflaske, eller får de kopp med vann i barnehagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syltetøy hver dag? Det blir jo unødvendig mye sukker i lengden, i vår barnehage er det dessuten ikke lov. De har vel kjøleskap på avdelingen, har de ikke? Der oppbevares matboksene hos oss, så vi kan egentlig ha på hva som helst, maten blir ikke dårlig. Pleier å lage litt "morsomme" matbokser med litt variasjon, gjerne grønnsaksspyd, litt forskjellig fingermat osv. - det går som regel litt lettere ned når det er variasjon inne i bildet.

Barna får nok kopper med vann til maten, de får de i hvert fall hos oss, men vi har også egne vannflasker som står i barnehagen hver dag, slik at de alltid har vann tilgjengelig mens de leker, er ute osv. Den tar jeg med hjem og vasker hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...