Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Er 14 uker på vei nå, første svangerskap svima jeg av så fort sola var fremme, det ble alt for varmt.. Men nå er det jo ikke varmt ute.. Jeg spiser og drikker normalt, jeg kan spise frokost eller hva det skal være og etter 30- 45 min kan jeg svime av.. Noen som vet hva det kan komme av? Kan det være farlig for barnet i magen? Burde jeg prate med legen min om det? Jeg vet selv når jeg svimer av, jeg var på butikken med sambo på lørdag, sto i kassa, Da måtte jeg bare gå ut og sette meg på bakken ute, og der svima jeg av. Veldig frustrerende når jeg får mange rare og stygge blikk fra folk.. Takker for alle svar..
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 Gå til legen du, før du ramler på noe og slår deg skikkelig God bedring
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Nei, det er selvsagt ikke noe å bekymre seg for, er helt normalt å svime av i tide og utide... Logikk, hallo?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 Nei jeg vet det ikke er normalt da vettu, men lurte på om det var farlig for barnet i magen også da.. Hvis du leste hele innlegget da du som svarte 10.11.. Får ringe og bestille time hos legen og se hva det kan være.. Hi.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 Ja bestill time hos lege, og i mellomtiden regner jeg med at du ikke kjører bil.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #6 Skrevet 31. oktober 2011 Ja, jeg leste hele innlegget, og ble like satt ut. Det er ikke normalt å svime av, og selvsagt kan det være skadelig både for deg og barnet. Det kan jo være mange grunner til at man svimer av, mange av dem kan være veldig lite hyggelig. Synes det er utrolig at man i det hele tatt spør om det er noe man skal gå til legen for, eller om man bare skal fortsette å svime av her og der.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #7 Skrevet 31. oktober 2011 heisann jeg er likedan... men er ikke gravid enda.. men gaar paa hormoner for aa ha prøverør, saa kropen tror vel den er gravid.... jeg var hos legen etter første gang jeg svima av. Og da hadde jeg veldig lavt blodtrykk... dette er vanlig naar man er gravid... drikke masse vann er det eneste man kan gjøre, og ta det med ro da men gaa til legen for sikkerhetsskyld.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #8 Skrevet 31. oktober 2011 Nei, kjører ikke bil. Men legen sa /gjore ingenting sist når jeg var gravid heller. Sa jeg ¨måtte spise masse salt, det var det eneste.. Men det hjalp jo ikke i det hele tatt. Men takker for svar og time er bestilt Så får vente og se hva svaret blir. Hi.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #9 Skrevet 31. oktober 2011 Har du lavt blodtrykk? Hvis så skal det ihvertfall hjelpe å drikke masse.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #10 Skrevet 31. oktober 2011 Har ikke målt BT etter at jeg har vært gravid denne gangen. men sist jeg var gravid hadde jeg 60/40. hadde veldig lavt BT under første graviditet.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #11 Skrevet 31. oktober 2011 Stakkars deg, HI! Kanskje du har lavt blodtrykk? Det er ikke unormalt når man er gravid, men så vidt jeg vet pleier det å komme litt senere i svangerskapet. Jeg ville sjekket opp dette, og lest litt om det på nettet for å forebygge det frem til du får time hos lege. Jeg sliter også med lavt blodtrykk og kan svime av dersom jeg reiser meg litt for fort opp, har stått eller gått lenge osv. Det er ikke direkte unormalt og er en kjent komplikasjon ved svangerskap, i følge min lege. Selvom de aller fleste ikke besvimer så ofte da... lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå