Gå til innhold

Lommepenger til mannen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye er passelig mengde lommepenger til mannen? Tenkte en "ukelønn" på 1000 ,- som skal dekke hans forbruk av røyk, Cola, klær, utelunsj osv. Etter at hans faste regninger er betalt sitter han igjen med 10 000 kr, dvs at med 1000 kr uka har vi igjen et overskudd på 6000,-. Er det passelig mengde penger til han??

Og før noen steiler, ukelønn til mannen er abosolutt nødvendig for at familiøkonomien skal gå rundt, og han har fått maaaange sjanser tidligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at du også regner 1000 kr i uka på deg selv da. Det er ca 8000 kr i mnd det.. Shiiit.

Skrevet

Til han? Til dere, mener du vel? Om han skal ha lommepenger så må du også ha samme regler.

1000,- i uka på "tant og fjas" er MYE penger. Dere klarer dere fint med en 500-lapp hver.

Skrevet

Jeg syns det hørtes usannsynlig mye ut.

Skrevet

Ja, 1000 kroner uken bør holde, synes jeg. Da har han mulighet til å droppe lunsj en uke, og så heller kjøpe seg klær for pengene, eller så kan han kose seg og bruke pengene som han vil.

Hadde nesten trengt samme ordning selv. ;)

Skrevet

Jeg har ikke noe lommepengesystem til meg selv, det er fordi jeg fortsatt sitter igjen med penger på konto i slutten av måneden. Han har ikke penger igjen på konto etter 10 dager, dvs at han greier å bruke 10 000 ,- på fjas, tydeligvis mer også siden han hadde unnlatt å betale noen regninger (som da er bakgrunnen for dette lommpengesystemet).

HI

Skrevet

1000 kr er mye, og burde virkelig holde. Vi har satt av 500 kr i uka til diverse, og vi er to.

Skrevet

1000,- uka er mye, jeg hadde jublet for dem.

Har selv prøvd å foreslå for mannen at jeg kan få 500,- i mnd som jeg kan bruke på et nytt klesplagg eller ting og tang, men nei.

Får gå ut på kafe eller annet hvis anledningen byr seg, men siden jeg ikke har noe særlig venner her vi bor er det heller sjeldent.

Skulle derfor gjerne gått og puslet litt i butikkene.

Men har funnet min måte.....ved å legge av fra 10,- til 50,- nå og da fra matpengene blir det litt kos på meg også :o)

Skrevet

Da er jeg iallefall ikke gjerrig, var det jeg var bekymret for. Siden det tross er "hans" penger.

Men dette her skal jo dekke røyk også, koster jo en del. Men da må han pent lære seg å disponere disse 1000 kr, for bruker han de opp har han heller ingen røyk. Kjente jeg var litt drittlei av at jeg måtte kjøpe røyk til han i slutten av måneden fordi jeg hadde greid å spare og ikke han.

Og han høres sikkert veldig ubrukelig ut, men det er han ikke altså. Han er verdens beste og har stor overvekt av gode egenskaper, men unntak av dette med ukritisk pengebruk.

HI

Skrevet

Hvis jag hadde hatt tusen kroner uka til løse utgifter, så hadde jeg prist meg VELDIG lykkelig.

Synes det er for mye, jeg.

Skrevet

Skulle gjort som deg for lenge siden. Min samboer har latt det gå så langt at han har ca 1000 kr igjen i måneden når alle utgifter er betalt (mye kredittgjeld). Jeg har tatt grep og holder han i ørene nå, men skulle gjort det for 2 år siden, så hadde situasjonen vært annerledes...

Skrevet

Det er jo 500 kr i uka det med røyk om han røyker en 20 pk om dagen og resten av pengene kan gå til andre ting. Holder mer enn nok. Du skulle fått han til å kutte røyken også, 2000 kr spart (om han røyker en 20 pk dagen) i mnd.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...