Venter nr3 er 22 år Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 hørtes utrolig godt ut når jeg var sist hos jordmor sa hun at man ikke skal spise spekeskinke...:? heller ikke salami sa hun...hm..
Miss_Mina Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 stemmer at man skal holde seg unna spekemat og helst også salami for å være heelt sikker, men om den har vært i toast jernet er den jo varmebehandlet, er det greit da?
Trultetryne Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg hadde mine 10 minutter på 200 grader i stekeovnen Kjempegodt var det
FruaR Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 Man kan spise spekeskinke og salami, så mye som man vil. Jordmor ga meg beskjed om å de måtte bare fryses og varmebehandles først. Step 1: Ligge i fryseren minimun 72 timer (3 døgn). Step 2: Må behandles ved varme, som f.eks på pizza eller ostsmørbrød. Med disse steppene har man drept de to bakteriene som det er litt hyseri om. For min del; kjøtt frister meg ikke lenger. Blir kvalm bare jeg tenker på salami og spekeskinke. Jeg som egentlig elsker det så indelig høyt. hehe
Trultetryne Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 31. oktober 2011 Men trenger man å fryse det før man varmebehandler det? Dreper ikke varmer alt?
frk-fryd Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 nei, en drepes av kulde og en annen av varme og begge er visst farlige for forsteret...
Versailles Skrevet 2. november 2011 #8 Skrevet 2. november 2011 Listeria, som er det som gjelder salami, speskinke, og oster, drepes ikke ved frysing. Uansett temperatur og hvor lenge. Listeria drepes ved 75 grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå