Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 Lite trolig at det er noe sammenheng der, slet ekstremt med kynnere med nr 1, såpass ille at jeg ble sykmeldt pga det alene fra uke 29, å hadde en beintøff fødsel hvor det flere ganger ble vurdert haste keisersnitt fordi jeg ble utslitt. Med nr 2 hadde jeg så vidt noen kynnere som jeg merket til mellom uke 36 og 39 (da jeg fødet) tror vel det er snak om maks 15 kynnere på alle de ukene, ingen tegn til kynnere før det. Og han luringen var ute 3 timer, hvor det kun var 30 min med press rier, og 2 press. Med nr 3 hadde jeg antydning til kynnere fra uke 29, men ikke noe ubehagelig eller noe, fødselen (fra press riene startet) tok vel nesten 2 timer.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Hos meg har det stemt, men det er nok tilfeldig! Har hatt voldsom kynneraktivitet alle tre gangene, men har syntes at fødslene har vært veldig greie!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 Håper det er tilfelle! Jeg hadde lite kynnere med min første og det tok tolv timer før hun kom ut. Nå har jeg mye kynnere, enkelte dager er det rett og slett slitsomt, og håper på en rask fødsel
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 Dette stemte ikke på meg. Hadde masse kynnere hele svangerskapet så livmora var utslitt da fødselen var i gang. Hadde en heftig 40 timers fødsel med livmor som nektet å trekke seg sammen etterpå. Massiv blødning og operasjon.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #6 Skrevet 31. oktober 2011 Mulig det stemmer for mange, men det stemte ikke for meg. Jeg hadde ikke en eneste kynner i svangerskapet og hadde en veldig lett fødsel som gikk raskt uten smertestillende eller smertelindring. Det som ofte er avgjørende er størrelse på bekken og hodeomkrets på barnet.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #7 Skrevet 31. oktober 2011 stemte på meg med første ivertfall! hadde sterke kynnere fra uke 15, de tok seg bare opp utover og jeg fikk en kjapp og fin fødsel som var over på 3 timer intenst var det, men jaggu verdt det i forhold til en langdryg fødsel med lavere/middels smerte! krysser fingrene for en slik fødsel nå også, har hatt plagsomme og vonde kynnere siden uke 9.. håper det gir samme resultat denne gangen, til tross for større baby!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #8 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg har hatt mye kynnere i mine 2 tidligere svangerskap. Ingen lette fødsler.. Nr 1 var en veldig langdryg affære. Nr 2 tok halve tiden, men fortsatt ikke noe lett fødsel. Nå er jeg gravid med nr 3 og har mye kynnere atter en gang, men tror ikke det gjør fødselen noe lettere. Det er heller med på å slite ut kroppen..
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #9 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg har ikke hatt merkbare kynnere i noen av mine svangerskap, men har hatt lette fødsler. Siste tok 1 1/2 time.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #10 Skrevet 31. oktober 2011 Dette sa jordmoren til meg i forrige graviditet og jeg ble grundig lurt. Jeg hadde mye kynnere og mye menssmerter de siste tre månedene av graviditeten men gikk likevel 14 dager over termin og åpningsfasen av fødselen varte i 3 døgn, aktiv fødsel 8 timer. Skulle mye heller hatt noen timer ekstra aktiv fødsel enn de måndedene med plager og 3 døgn maserier/åpningsrier... Jeg synes det var veldig uprofft av jordmor å si at man får en lettere fødsel og slipper overtid hvis man har mye kynnere.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #11 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg har i begge svangerskapene hatt mye kynnere, og har hatt lette fødsler. Spurte jordmor rett etter siste fødsel om det var noen sammenheng, men hun svarte at det er det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå