Gå til innhold

Trenger litt råd, ang barnebidrag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen min har i 6 år betalt 1000kr i mnd for datteren sin, første leveåret betalte han ingenting. Hun er 7 år nå og ser at jeg har ikke råd til at han betaler så lite lenger. Han står oppført på inntekt til over 2 mill og viser godt at han har mye penger. Har tatt dette opp med han, men ingenting skjer, tok det opp i juni og har purra. Så nå vil jeg ta det gjennom nav. Men hvis han setter seg på bakbeina ang betaling, hva da? Han har jo ingen arbeidsgiver så man kan jo ikke trekke det fra lønna hans.. Er det så enkelt for selvstendig næringsdrivende å komme unna bidrag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de kan visst snike unna inntekt ved at det er firmaet som tjener og har,ikke dem personlig..

Skrevet

Du kommer ikke til å få mindre enn du har nå, tipper jeg.., så bare ta det via Nav.

Skrevet

Er akkurat det jeg og tenker, får ikke mindre uansett... Skjønner ikke mannfolk som ikke vil betale for barna sine, ihvertfall ikke når de har så høy inntekt, men mye vil ha mer antar jeg..

Skrevet

Bidraget skal beregnes etter det han tar ut i brutto lønn. Det framkommer vel av skattelistene. La nav beregne bidraget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...