Gå til innhold

Keisersnittarr...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fler som har opplevd at arret etter keisersnitt blir rødere lenge etterpå? Er over 3 mnd siden for min del og synes arret har blitt mye mer mørkere rødt, nesten litt varmt og sårt igjen. Kan vel ikke bli infeksjon når det er grodd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt sett kan varme og rødme være tegn til infeksjon, så det kan være du bør sjekke det. Det hender jo at det er en tråd som ligger igjen eller ikke har løst seg helt opp og dermed kan ligge og irritere. Bedre å ta en sjekk for mye enn en for lite.

Ellers kan arrbehandling med akupunktur være til god hjelp for arr :)

Skrevet

Jeg slet med rødfarge/irritasjon i ks-arret i nesten ett år :(

Jeg var hos lege og gynokolog på sykehuset. Der fikk jeg til svar at det ikke er uvanlig med irritasjon i arret i ett år etter ks:/

Allikevel, ta en tur til legen for en sjekk. Det kan være infeksjon!

Skrevet

Ettersom det kun er 3 mnd siden ditt ks, så kan det være en fordel å sjekke om det er noe infeksjon hvis det er sårt og mer rødt. Har du hatt noe feber i tillegg?

Er litt over 2 år siden mitt ks, og huden er fortsatt alltid varm der. Fikk beskjed av legen at det var normalt, og har i tillegg "tannlege-bedøvelse" langs med hele arret.

Skrevet

11 år siden mitt keisersnitt og den "tannlege-bedøvelsen" er der ennå.

Og skulle jeg klø der så hovner det opp fort og blir varmrt. Og det stikker i det innimellom.

Skrevet

Mitt er sånn rødspraglat pga strekkmerker som er irritert (arret går igjennom noen breie på 3-4 cm brei).

Ingen fare fikk jeg og beskjed om, er "bedøvd" i deler av magen jeg hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...