Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #1 Skrevet 30. oktober 2011 Hei! Mest aktivitet her på anonym, så jeg håper det er noen mødre med litt mer erfaring enn meg som kan svare. Min lille gutt på 19 mnd våkner og gråter og gråter og gråter, og vrir seg i smerte. Han gjorde det samme for noen uker siden. Han har ikke spist noe uvanlig i dag. Grått i over en time nå. Av og på. Hva kan vi gjøre/gi ham for å roe ham? Vondt for oss å se at han har vondt.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #5 Skrevet 30. oktober 2011 Er du en eneste stor løk, som du fremstiller her? Hva med å ringe legevakten da?!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #6 Skrevet 30. oktober 2011 Umulig for oss her inne å vite hva det kan være. Er han skikkelig grundig undersøkt av lege? Klem litt oppå og under ørene hans for å sjekke om det kan være de som plager han. Ellers er det vanskelig å vite hva det er uten at han blir undersøkt.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #7 Skrevet 30. oktober 2011 Hvordan vet du at det er smerter? Har han feber? Kan jo være alt fra voksesmerter til mareritt.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #8 Skrevet 30. oktober 2011 Vær så snill å ring Legevakta med en gang! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #9 Skrevet 30. oktober 2011 Sjekk om han har brokk.. Og ring legevakta.. Kan være mye rart-
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #10 Skrevet 30. oktober 2011 Ikke feber, og har vært i fin form hele dagen. Tror ikke det er mareritt da han ikke klarer å sovne hos oss på sofaen heller. Skriker ikke i ett, men gråter litt av og på. Han har tydelig ubehag, men ikke så ille at jeg er redd på noe måte. Tenkte bare noen kloke damer her hadde noen tips angående magesmerter.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #11 Skrevet 30. oktober 2011 Kan være natt-angst.. google det.. Hvis han hyler og vrir seg og du ikke får roet han og ikke får skikkelig kontakt med ham. Han er våken, men ikke så våken at han reagerer og får roet seg liksom.. Kom bare på at eldste mi slet med det av og til. Bare hylte og hylte, ikke noe som hjalp. Kunne vare ganske lenge før hun roet seg igjen.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #12 Skrevet 30. oktober 2011 Ubehag, du skrev jo at han hyler og vrir seg i smerte. Dra for guds skyld til legen med ham da menneske. Eller slutt og overdriv.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #13 Skrevet 30. oktober 2011 Vrir seg i smerte ja, men hyler? Jeg skrev han gråt og gråt og gråt, av og på. Trodde ikke det var så feil å spørre om råd mot magesmerter. Ja jeg har ringt legen, som sa det ikke var mye han kunne gjøre med magesmerter, da han ikke syns det hørtes så alvorlig ut. Men jeg vil jo likevel ha tips fra andre mødre om ting som kan fungere. Nå husker jeg hvorfor jeg ikke er så mye på anonym-forumet. Seriøse svar får man visst ikke her. Jeg spør pent om råd, men får til svar at jeg er løk og diverse. Takk for ingenting.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #14 Skrevet 30. oktober 2011 Takk for serisøt svar! Ingen problem å få kontakt med ham. Han gråt veldig den første timen, men roet seg mer og mer. Nå gråter av av og på, mye mindre. Ser ikke så ille ut mer, men har nok noe ubehag. Satser på at det var noe mageknip som gikk over. Natt-angst hørtes ikke noe hyggelig ut. Håper dere er ferdig med det!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #15 Skrevet 30. oktober 2011 Takk for svar! Ser ikke ut som brokk. Han har så og si roet seg nå, så tenker det bare var mageknip som roet seg av seg selv. Ville bare gjerne få bort "vondtene" fort mens det sto på.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #16 Skrevet 30. oktober 2011 Dumt å få sånne svar.... Jeg har også spurt om lignende ting her inne, der jeg bare får i svar at jeg må ringe legevakten....! Bare for å nevne en ting sikkert ingen tenker så mye på: Kan han ha en låsning i ryggen? Jeg gikk til kiropraktor da jenta mi var et par uker gammel. Hjalp mye. Kan forklare hvorfor det kun er på nettene (når han ligger) Grunnen til at jeg kom på dette nå, er fordi sist jeg skulle til kiropraktor var jeg litt tidlig, så jeg leste i en brosjyre om barn osv.. Der sto det at hvis et barn får låsning under fødselen, kan det få plager "av og på" og noen ganger blir det ikke VELDIG vondt før i skolealder. Men det er aldri for sent å høre med en kiropraktor. De ser det med en gang.. Har han begynt å snakke? Hvor tidlig ute er han med det? Datteren min kunne aldri sagt fra hvor hun hadde vondt i den alderen, men noen er jo tidligere ute. Hvis du spør, svarer han ja/nei? holder han seg på magen eller til hodet? vrir han seg og er veldig urolig, høres det ut som det er ørene som plager, det kan være VELDIG vondt.. Du sier hadde det samme for noen uker siden? Kan jo hende at det er magesmerter og at han faktisk reagerer på noe. Selv om det ikke er noe "spesielt" kan det være noe helt ubetydelig du ikke kommer på.. Vet ikke hva mer jeg skal si jeg. Lykke til, håper dere fnner ut av det
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #17 Skrevet 30. oktober 2011 Har du pitte litt melkesjoklade i hus? Det er snakk om 1/4 av en rute, ikke det engang. Det har hjulpet hos oss når ungen har spent seg i smerte... Etter bare få minutter har masse luft kommet ut.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #18 Skrevet 30. oktober 2011 Noterer meg det tipset bak øret til neste gang! Prøver å legge ham igjen nå. Takker for tips!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #19 Skrevet 30. oktober 2011 Når folk her inne svarer at det er best å ringe legevakten er det fordi vi kjenner vår begrensning når det gjelder å stille diagnoser. Det er mye bedre å ringe legevakten der sykepleieren som tar telefonen kan stille de relevante oppfølgingsspørsmålene og avgjøre hastegrad på henvendelsen. Med de begrensede opplysningene som framkommer i hovedinnlegget kan det gjelde både bagateller og livstruende tilstander, og i stedet for å spørre og grave her og potensielt kaste bort viktig tid ber vi moren ringe legevakta. Nå kommer hun med tilleggsopplysninger etter en halvtime om at hun har vært i kontakt med lege, og er blodfornærmet over at hun har fått "useriøse svar" om at hun må kontakte legevakt. Men det kunne ikke vi som svarte henne vite. Uansett har de nok bedre forutsetninger for å gi tips til denne moren på legevakten enn det vi har. Jeg må si det gleder meg at de fleste kjenner sin begrensning her inne. Som sagt hadde situasjonen stilt seg annerledes om det stod i hovedinnlegget at hun hadde vært i legekontakt og fått utelukket noe alvorlig. Da hadde jeg ganske enkelt latt være å svare, siden jeg ikke har noe fornuftig å tilføre diskusjonen.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #20 Skrevet 30. oktober 2011 Ja, det er jo en selvfølge at man ringer legen når man er bekymret. Man skulle tro at det er mange damer med litt erfaring her som kunne gi noen gode tips som de selv har prøvd. Men det ser ut til at det er mest sutrete damer som prøver å lage sur stemning. Men heldigvis er det flere slike som deg også, som faktisk kan gi ordentlig svar. Takk for det! Han er ikke tidlig eller sent ute med språket, er veldig på nivå med de andre i barnehagen på samme alder. Gjennomsnittsunge på det meste. Klarer ikke å si ifra hvor han har vondt. Men sa at han ville sitte litt på potta. Det kom ingenting der. Han vil ofte sitte der når han våkner uansett om han må eller ikke. Skal notere meg alt han har spist i dag, og det jeg husker fra sist. Så får jeg se om det er noe sammenheng hvis vi får en til kveld som dette. Skal også ta en tur til legen eller helsestasjonen i løpet av uka og høre om det er noe vi bør sjekke ut. Takker igjen for ordentlige svar. Hyggelig at det finnes noen seriøse på forumet:)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #21 Skrevet 30. oktober 2011 "Common sense is not that common". Det er mange nok som heller spør her enn å ringe legen, det er ikke noe useriøst med å be deg ringe legen ut fra det du opplyser i hovedinnlegget...
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #22 Skrevet 30. oktober 2011 Ørebetennelse kan være slik, da vil han ofte også ta seg til øret. Det er mest smertefullt på natten, eller dersom han ligger med det vonde øret opp.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #23 Skrevet 30. oktober 2011 Det er ikke ille å be noen om å ringe legen. Men å kalle noen for løk fordi de spør om råd... Og be de slutte å overdrive uten at det helt kommer noenstedsfra. Alt har med måten man sier det på.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #24 Skrevet 30. oktober 2011 Ja, her er til sammen et par innlegg som ikke har en god tone. Men den som er verst er HI som framstiller det som useriøst alle de innleggene som ber henne ringe lege, de er alle untatt ett skikkelige i tonen...
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #25 Skrevet 30. oktober 2011 Det kom skikkelige svar etter hvert ja. Bra det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå