Gå til innhold

Drittunge!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja...det var det jeg våknet av i natt. En pappa som skjeller ut sin ettåring.

Ettåringen har den siste tiden hatt et par oppvåkninger på natten, tenner på gang og tørst. Samt veldig full tissebleie... Men jeg har aldri hatt problem med å "servere vann, skifte bleie og trøste"- for så å stille og rolig legge ned i sengen igjen.

I natt (natt til søndag) skulle pappaen være babypasser'n. Jeg skulle på tidligvakt, og hadde vært alene med ungene i over ei uke siden han hadde vært borte.

Jeg våknet 1. gang av "Argh, kan du ikke sove som alle andre unger?" Ungen gråt. Det ble rolig etterhvert- skjønte at ungen hadde sovnet- så da sovnet jeg også (tok "bare" 30 minutter).

2.gang våknet jeg av at han smalt med soveromsdører, skjelte ut ungen "Jævla drittunge, alle andre unger sover nå-men du skal bare sabotere! (osv osv). Helvetes dritt, kan du ikke tie stille? Jada, jada, alt er sååå fælt- legg deg!!!" Enda mer smelling i dører, ungen strihyler og hikster omhverandre. Han gikk å la seg igjen!!!!

Endte med at jeg stod opp like etterpå for å roe ned en mildt sagt hysterisk redd unge, som etter 1,5 timer hikstende på armen/fanget, endelig klarte å sovne....

Det neste jeg husker er at de ringte fra jobben og lurte på om jeg kom snart. Jævlig kult med forsovelse den morgenen man har hatt en ekstra time bak seg :( :( :( I det jeg gikk ut døra hørte jeg ungen begynne å bable, og jeg tenkte "lykke til med pappaen din idag"....

Var på jobb med verdens verste samvittighet ovenfor minste ungen... og priset meg lykkelig over at de andre ungene hjemme er smarte nok til å ta minsten med seg...

Det er IKKE første gangen jeg har våknet av slikt rabalder på natten. Og det er viden kjent at han er morgengretten. Men å oppføre seg sånn mot en liten unge? Mot noen som helst?? (han er ikke fysisk voldelig, men alle vet at psykisk/mental vold er like ille som fysisk vold).

Da jeg kom hjem idag var vel det første han sa at han var klar for å legge seg igjen... Men først etter at jeg lekset opp for han at slik oppførsel som han hadde i natt aksepteres overhodet ikke! Han gikk å la seg uten å si noe. Og han sover fortsatt. Gidder ikke vekke han.

Men tro meg: i morgen skal han jaggu få høre et par hjertens meninger!!!! tåler han ikke det, eller ikke skjerper seg umiddelbart kan han flytte langt pokker i vold! Jeg er nødt til å føle meg trygg på at ungene har det bra når jeg nå har begynt i turnus igjen og er borte enten dagtid, aften/kveld eller natt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo ikke normal oppførsel..trur du kanskje han sliter litt? de som ikke har det godt med seg selv pleier få ut frustrasjonene på andre.

synd at minsten måtte være offer for dette.synes det var veldig slemt gjort.

Han er jo pappaen og skal ta vare på babyen sin. og ikke kalle han både det ene og det andre.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en allvorsprat med han og sagt at dette er siste gangen han oppfører seg sånn. dere har ikke godt av at han er sånn mot dere.

Skjerper han seg ikke da ber du han flytte. for det ødelegger både deg og ungene.

lykke til

klem

Skrevet

For et mannfolk!!!!! Desverre er mange mannfolk slik...

Min gubbe er også litt sånn, eller.... han skriker ikke og kjefter ikke, men han blir veldig fortviler og litt streng, koser VELDIG lite, sier ting som "hva er det??? du har det jo fint, kan du ikke ligge i ro da... lille vennen vær så snill!!!! nå er det nok, vær stille og legg deg, det er natta!!!!!!! ********* HVA ER DET?" osv... veldig stresset når han snakker, dette påvirker jo også selvfølgelig vårt lille barn.... Han liker ikke å synge for barnet eller roe ned før sengetid... På dagen både leker han og koser, men før sengetid?? glem det. han NEKTER å stå opp hvis hn våkner om nettene eller når hn våkner om morgenen, men jeg har strammet inn og sagt at JEG TRENGER SØVN jeg også... Heldigvis har det hjulpet seg å si ifra :) Forklarer ham stadig at han må være tålmodig, han må være mild i stemmen, han må kose og ikke bare "gjøre jobben ferdig" (typisk skifte bleie fortest mulig og ferdig med det, putte henne i seng og gå ut av rommet, men leke og kose også)

Men stå på mor!!!!! Gi han inn så øra flyr!! Menn trenger VIRKELIG en lekse når det gjelder oppdragelse og takling av kort lunte..... Barn trenger å føle kjørlighet og trygghet!!! presiser det for ham :) Barna er viktigst uansett. De er noen selvopptatte, bortskjemte, egoistiske drittsekker hele gjengen!!! (men så er de litt gode også da... hehe)

Skrevet

Fy faen...hiv han på huet og ræva ut av huset! For en jævel!!

Skrevet

Det kan godt være at han sliter litt. Men det problemet er det kun han som kan gripe fatt i- og det er å gå til legen sin og be om sovepiller eller noe annet som kan gi bedre nattesøvn (han har hatt det slik hele sitt voksne liv). Eller få hjelp mot snorkingen sin. Han sover lett siste halvdel av natta, og det er som regel da minsteungen har sine to runder med oppvåkning. Men før dette har han sovet 6 timer, i forhold til meg som ikke får lagt meg før 2330tiden pga jobb... Så når minsten begynner, så har jeg sovet 3-3 1/2 time, og skal opp for å dra på vakt 2 timer senere...

Men aller mest burde han vel knaske piller mot morgen-grettenheten... Eller få en kraftig påminnelse om babyens første 7 mnd da mor kun fikk 3-4 timer søvn i døgnet (mens han slapp unna pga jobb). Sorry- nå er mor i jobb også- så værsågod deal with it- eller get the f** out of here...

Mest lyst til å dumpe han i søpla...

HI

Skrevet

Herregud for en idiot!! Sorry, men han er virkelig en idiot!

Når man får barn så er man FULLT klar over at det kan bli noen våkennetter. Så den oppførselen der er bare idiotisk.

Fikk helt vondt av lille gutten deres. Tenk så redd han må ha vært da :( Våkner og er bare litt tørst eller har vondt i gommene så får han kjeft så ørene flagrer??

Nei makan til oppførsel altså.

Det der MÅ du ta opp med han. Barna kommer ikke til å tørre å være hos faren til slutt om han skal oppføre seg sånn.

Hadde det skjedd her i huset hadde jeg kommandert han rett på gjesterommet /sofaen.

Det er klart at unger skriker, de har ikke noe annen måte å få utrykt seg på. Og klarer han ikke takle det så kan han som du selv sier flytte!!

Lykke til! Håper du gir han så ørene flagrer! Det fortjener han.

Stor klem!

Skrevet

Ja, dette var jo ikke pent av ham, men jeg kan forstå han. Man sier mye rart når man er trøtt og desperat etter søvn, og det kan skje oss alle, menn som kvinner. Det han sa var ikke pent, men jeg tror ikke barnet tar noen skade av det. Faren var nok trøtt og sliten, mange vil jo at barna skal sove natten gjennom når de er 1 år, og det forstår jeg godt når jeg har et barn på 2 år som våkner og surver hele natten fortsatt. Det ER slitsomt å stå opp om natten når man har en annen døgnrytme og toleransen for å våkne blir jo lavere jo eldre barnet blir. Så selv om det ikke var pent, så sier man mye dumt når man er trett og sliten. Ta en prat med ham, og neste gang du hører han blir desperat og sint så får du heller stå opp du og ta det. Slik jeg forstår det er det nok heller du som ønsker at han skal stå opp med et barn som muligens ikke trenger å stå opp på natten, og da får nok du ta den tiden det tar, så far får sove.

Skrevet

Så du mener at far bare skal få sove hver natt, natt til jobbedag som natt til fridag? Mens mor skal stå opp om natten uansett hvordan hun jobber i turnusen? Eller mener du at når ungen er kjempetørst natterstid, eller har vondt i gommen, så skal han bare skrike? Mor jobber jo noen netter også iflg hovedinnlegget. Noen ganger må også mor få en god natts søvn, men i følge deg så skal hun visst ikke det? Skjønte av HIs innlegg nr to at det har vært mye nattevåk med denne ungen tidligere også. Og det er ikke riktig at bare en forelder skal måtte ta dette!!! Er man to, så er man to. Da får man dele "nedturene" også.

Skrevet

Oj.. Dette hadde jeg ikke akseptert. Hvorfor gjør du det HI?

Hadde jeg vært et lite barn og noen hadde kjeftet slik på meg på natta, ja da hadde jeg blitt skikkelig redd. Hadde faktisk blitt det om det skjedde i voksen alder også. Blir skremt over at du ikke gjør noe sporenstreks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...