Gå til innhold

Hjelp oss å avgjøre en diskusjon ang utroskap? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten diskusjon på gang i venninnegjengen nå. Vi blir rett og slett ikke enige.

Scenario:

Om man vet at en mann er utro og har et langvarig forhold til en singel dame. Hvis vi holder tett om det, hvem skåner vi? Den utro dritten eller den stakkars uskyldige samboeren? Ville dere sagt noe til dama av respekt for henne, eller respekterer vi henne mer om vi ikke sier noe (altså ikke involverer henne. Vi kjenner ikke henne, men både mannen og elskerinna).

Ønsker ærlige synspunkter slik at vi kan avgjøre hvem av oss som er "helt ute og sykler"..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde blitt "takknemlig" om noen fortalte meg om min samboer hadde vært utro.....

Skrevet

Av respekt for henne så ville jeg snakket med ham og gitt ham en sjanse til å fortelle henne det fordi jeg mener at hun fortjener at han sier det til henne.

Sier han ikke noe til henne så ville jeg fortalt henne det selv.

Skrevet

Ville tatt en prat med mannen og oppfordret han på det sterkeste til å finne ut hva han vil.. Og avslutte det ene eller det andre.

Skrevet

Kjenner dere mannen og elskerinna, men ikke dama - ville ihvertfall jeg latt vær å si noe i det hele tatt, det er ikke min sak. De eneste som ville sagt noe i den settingen tenker jeg at ville vært noen som var ute etter å ødelegge 2 - kanskje 3 liv og som kanskje var ute etter "hevn" ifht en av de "skyldige" e.l.... Og slike folk tenker jeg lite om!

Hadde jeg kjent denne dama, samboeren. Om hun var en venninne av meg og jeg visste om det, ville jeg sagt noe, evt gitt mannen en sjanse til å si det selv. Det i respekt ovenfor henne...

Hun fortjener jo å vite, men på en annen side - det man ikke vet har man ikke vondt av. Og man legger seg ikke borti ting man ikke har noe med. En nær venninne er en ting, men en man ikke kjenner har man i utgangspunktet ingenting med..

Men du skriver litt lite i HI så jeg vil bare legge med at det er ingen "regel" uten unntak ;) Gjør det dere selv føler er best, og som skånes flest mulig. Se situasjonen an

Skrevet

Joda, ser den. Men skaden er jo allerede skjedd. Han har jo vært utro allerede, så sånn sett spiller det ingen rolle hvilket forhold han avslutter. Men som sagt; skjønner hva du mener..

HI

Skrevet

jeg hadde blitt litt rar hvis "fremmede" kom til meg og sa at gubben var utro. ville nok ikke trodd på det...

Skrevet

Jeg ville faktisk ikke gjort noe som helst. La folk få gjøre som de vil.

Skrevet

Jeg ville kjeftet opp både mannen og elskerinnen, og latt de få klar beskjed om at sånn oppførsel er ufyselig og at det er kjent i lokalsamfunnet. Forhåpentlig ville dette skremt ham til å selv si fra til kona, og ta et oppgjør.

Evt ville jeg kontaktet ei venninne av kona, og fortalt det jeg visste til henne. Så fikk hun ta stilling til om hun ville fortelle "ryktene" til kona, eller kanskje undersøke saken selv så hun fikk bevis hun kunne legge frem for kona.

Uansett, etter å ha vært den parten som satt uvitende i et forhold med en utro kjæreste, som "alle" visste om, så mener jeg det er dårlig gjort å late som ingenting.

Skrevet

BARE EN LITEN TILLEGGSOPPLYSNING SOM JEG BURDE HA SKREVET I HOVEDINNLEGGET;

Det er ingen barn involvert her, så det er ikke en barnefamilie som evnt går i oppløsning. (grei opplysning å ta med)

Men vi er litt usikre på hva vi skal gjøre. Dette er et par i slutten av 30årene, vi kjenner som sagt han og elskerinna. Samboeren vet vi bare hvem er (bor på et relativt lite sted)..

Skrevet

Uten å kjenne denne dama vet dere egentlig ingen ting om omstendighetene. Hadde det vært en venninne av dere hadde dere hatt bedre grunnlag for å bedømme om dere burde fortelle det.

Mange veit godt om partnerens utroskap innerst inne, men ønsker ikke å bli konfrontert med det siden det vil tvinge fram en handling. Enten i form av å avslutte forholdet eller i form av å velge å fortsette til tross for sikker viten om noe man har hatt mistanke om.

Uten at dere veit noe om dama, synes jeg ikke dere skal blande dere i det hele tatt....

Skrevet

Snakk med mannen og få ham til å avslutte forholdet. Om han ikke gjør det kan det være aktuelt å fortelle det til kona. Hvis han avslutter det ser jeg ingen grunn til at dere skal ødlegge ekteskapet hennes og gjøre henne ulyklig.

Skrevet

Vel, jeg hadde nok ikke gjort noe når det er ham og elskerinnen dere kjenner. I høyden hadde jegkanskje gjort ham diskret oppmerksom på at dette er noe "alle" vet og at det sånn sett antakelig er et tidsspørsmål før samboeren får greie på det.

Og hvorfor er han fortsatt sammen med sambo hvis det ikke er noen barn involvert oghan åpenbart har mer lyst på noen andre...?

Skrevet

Hilsen en som nettopp har funnet ut at mannen min har vært utro. Jeg hadde satt STOR pris på å få vite dette tidligere, fra en ukjent eller kjent, spiller ingen rolle.

Skrevet

Jeg synes ikke at man burde si noe i denne situasjonen. Hadde denne mannen vært en kamerat av meg hadde jeg nok fortalt ham hva jeg mente om saken (at han burde avslutte med en av de), men latt det være med det. Hadde ikke stilt noen ultimatum om at hvis ikke han sier det selv innen da og da så gjør jeg det eller lignende.

Jeg mener at det i mange tilfeller vil være best å ikke vite om slike ting, men hvis mannen har planer om å fortsette med elskerinnen ville jeg oppfordret ham til å avlutte forholdet til samboeren. Og jeg mener ikke nødvendigvis at han bør fortelle at han har vært utro.

Såå... Oppsummert: Jeg synes samboeren burde bli skånet for denne informasjonen!! Det bør uansett ikke komme fra en vilt fremmed... Det kan virke ekstra krenkende og "pinlig" for henne at folk hun ikke kjenner også vet om hva mannen driver med...

Hadde det vært mannen til min beste venninne som hadde vært utro hadde jeg derimot fortalt henne det straks! Og hadde det vært mannen til en "bekjent" av meg hadde jeg nok heller prøvd å overbevise henne om at han ikke var noe å samle på.

Skrevet

Jeg hadde, som andre har ment her, sagt fra til mannen først. Gitt han sjansen til å innrømme det selv, av respekt for dama. Hvis han ikke sa noe, ville jeg nok tatt kontakt med samboeren og fortalt det jeg visste.

Skrevet

Det jeg ville gjort, var å si fra til mannen at jeg vet. Og at om han ikke avslutter og evt legger kortene på bordet, så gjør jeg det for han.

Skrevet

Jeg vil ikke vite det om mannen er utro og ville blitt forbanna om noen kom med slike historier. Don't shoot the messenger my ass!

Ville heller snakka med mannen og hørt med han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...