Gå til innhold

Ang. overfallsvoldtektene i Oslo...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i nærheten av Oslo sentrum. To kvelder i uka er jeg ferdig på jobb kl. 23.30.

Jeg synes det er kjempeekkelt å gå alene til T-banen. Jeg må hjem og har ingen å gå sammen med. Har heller Ikke penger til å ta taxi .

Jobbe må jeg. Hva kan jeg gjøre?

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skaff deg pistol. Eller lær deg selvforsvar.

Skrevet

Bytt jobb/flytt.. Har dessverre ingen bedre tips :(

Skrevet

Ta bussen/trikken til en annen holdeplass som ikke er så nært sentrum? Hvor bor du da? Kommer jo litt an på retningen du skal.

Voldtekstalarm, pepperspray??

unngå å gå gjennom parker, smug etc

Skrevet

Bær med deg kniv i veska. Det gjorde jeg etter jeg ble voldtatt.. Følte meg tryggere-

Skrevet

Voldsalarm

Pepperspray

Pistol, da må du ha pistolkurs og vente 6mnd før du kan søke om pistol.

Kan ta 3-4 mnd i søknadstid hos politiet. Og det blir så mye styr hvis du skulle skyte noen.

Sats heller på voldsalarm ( clas ohlson) og/eller pepperspray (kjøp på nettet)

Skrevet

Takk for svar. Dette er helt forferdelig! Jeg vil ikke gå rundt å være redd hver gang jeg skal hjem fra jobb :(

Jeg bor i bydel Østensjø. Så sent er det halvtimesruter på både buss og bane og jeg er nødt til å løpe for å rekke banen. Ellers må jeg vente en halvtime på neste og da er jeg ikke hjemme før halv ett...

Skal begynne å ha med meg kniv sånn i tilfelle.

HI

Skrevet

Du har faktisk blitt voldtatt... Huff og huff. Det er fryktelig :(

Håper du har det ok nå. Er det lenge siden?

HI

Skrevet

Det er noe som heter kyskhetsbelte man kan gå rundt med. Noen metallgreier de brukte i middelalderen, som må låses opp med en nøkkel.

Jeg trodde overfallsvoldtekter skjedde mest i sommerhalvåret, siden det vel ikke er særlig forlokkende å voldta noen utendørs fra november til februar..?

Men angsten er vond å kjenne på. Jeg kjente selv på den angsten da jeg studerte i Oslo. Hvert sekund synes man å høre lyder bak seg, pusting i nakken osv.

Skrevet

hva jobber du med?

Jeg ville ihvertfall ha kjøpt pepperspray. Gått med mobilen påkobla bluetooth, og 112 klart i hånda eller på talekomando.

Dere er ikke flere som slutter på jobb samtidig? Kanskje en fattigstudent politistudent vil ta på seg å være bodygard en halvtime? Kanskje billigere enn å ta drosje.

Skrevet

Jeg ble voldtatt i januar 2000, så det begynner å bli en stund siden. Jeg tok imot et glass rødvin fra en ukjent.. (dumme og naive meg), og husker derfor bare bruddstykker. Jeg var lammet..

Jeg hadde det helt grusomt i 10 år, men føler jeg begynner å legge det bak meg nå.

Jeg har tilgitt.. Jeg tror det er viktig for at man skal komme seg videre.

Hilsen anonym lengre oppe.

Skrevet

Voldsalarm, pepperspray og lat som om du prater i telefonen. "Ja, jeg er ved *stedsnavn* nå, er borte ved deg om tre minutter ca" osv, så det høres ut som om noen vet akkurat hvor du er og når du skal være hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...