Gå til innhold

Medisinsk eller kirurgiskabort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av delene.. Om jeg måtte velge.. medisinsk.

Skrevet

Medisinsk.

Kroppen kommer seg fortere etter det.

Har hatt 3 MA'er og prøvd begge typer...

Skrevet

Ingen av delene for alt i verden. Fatter ikke hva som får folk til å drepe ett barn slik.

Skrevet

Men jeg har hørt at man får store smerter og blødninger når man tar disse tablettene?At mange får så vondt at de må settes på morfin.Og at at medisink er mere langdrygt enne kirurgisk?Dere som har gjordt det, hva er deres erfaring?

Skrevet

du burde ikke velge noen av delene spør du meg.

Skrevet

AA 14:38 her.

Med tablettene fikk jeg en kraftig mensen med noe mer smerter. Tok vel en paralgin forte, og ikke noe mer. Blødde i 9-10 dager. Mensen kom tilbake etter 4 uker og var normal

Etter utskrapning (kirurgisk). Ingen smerter, og blødde i 3 dager, men kom igjen etter 1 uke og varte i en uke. Mensen kom tilbake etter 12 uker, og det tok 3-4 måneder før den kom som normalt.

Skrevet

For alt du vet 14:41 kan Hi ha hatt en MA !

Skrevet

Nei det har jeg ikke,ikke ennå.Det er derfor jeg spør her inne, for å høre om andre sine erfaringer.

HI

Skrevet

Jeg ville valgt kirurgisk. Blødde i kun den dagen inngrepet var og fikk mensen 5 uker etter.

Skrevet

Jeg fikk ikke valget. De sa kirurgisk var forbeholdt de som hadde født før. Det er pga skadene blir mindre om man ikke har fått barn fra før, men vil ha senere.

Har bare hatt medisinsk. Smertene og det er mer langvarig, men komplikasjonene har jeg hørt er mindre..?

Og til dere som lurer så er det snakk om MA her fra min side

Da har man ikke annet enn abortvalg...

Skrevet

Har født før...så vet jammen ikke jeg. Vanskelig dette. :-/

Får høre hva legen sier når jeg skal dit.

Igjen,takk for svar!

Skrevet

Jeg fikk valget, men ble anbefalt kirurgisk fordi det er store sjanser for at alt ikke kommer ut med tabletter og det kan ende med utskrapning likevel. Jeg kom meg veldig fort. Blødde i ca en uke og fikk mensen etter 34 dager og var gravid på nytt 5 mnd etterpå.

Jeg hadde ikke født før og ble likevel anbefalt kirurgisk. Skjønner at dette er vanskelig. Håper det går greit med deg! Lykke til

Skrevet

Alle dere som ikke skjønner hvorfor noen velger abort vær så snill å dett hardt ned av den høye hesten deres ved neste sving!

Til Hi,

Jeg har hatt en kirurgisk og en medisinsk.

Hadde ingen komplikasjoner ved verken den ene eller den andre, men med den kirurgiske så var det mye mer styr. Ble lagt inn på sykhuset dagen før, lagt i full narkose, ble "tvangsforet" da jeg var ferdig og fikk ikke komme hjem før langt utpå kvelden.

Synes hele greia var veldig offentlig og litt ubehagelig.

Hadde smerter i noen dager og fikk vel tilbake mensen relativt fort.

Jeg fikk valget andre gangen og valgte medisinsk, selv om jeg hadde hørt og lest nok skrekkhistorier om smerter, blodtap, sterilitet og masse andre komplikasjoner.

jeg valgte å ta aborten hjemme og hadde vanlige menstrasjonesmerter, svimte ikke av, mistet ikke flere liter blod. Synes at det gikk veldig greit og fungerte helt normalt senere samme dag.

Skal legge til at ved begge abortene mine har jeg vært 100% sikker på at jeg valgte rett og har derfor ikke hatt noe psykiske problemstillinger som jeg har måtte forholde meg til samtlid.

Skrevet

Takk skal du ha, for hyggelig og seriøst svar :-)

Hadde en kirurgisk abort for for ganske mange år tilbake,da jeg var veldig ung.

Så derfor lurer jeg på om jeg skulle valgt medisinsk denne gangen...

Vi er helt ferdig med barn,har fått alle de vi ønsket.

Skrevet

Har tatt begge deler. Dvs, jeg hadde medisinsk abort, men etter en mnd så fant de ut at det lå igjen rester etter aborten som måtte fjernes, så jeg måtte inn på sykehuset å fjerne det kirurgisk. Den medisinske aborten kjente jeg ingenting av, bare litt svake mens smerter. Og etter jeg var inne å fjerna restene så kjente jeg omtrent ingenting etterpå. Men klart, det var jo ingen hyggelig opplevelse, men desverre nødvendig. Tror kanskje jeg vil anbefalle kirurgisk, da man er helt sikker på at alt blir borte, mindre smerter og man blør mindre etterpå....Men dette kan man vel ikke alltid velge selv?

Skrevet

Jeg tok kirurgisk når jeg var 16, hadde da selvsagt ikke født før. Blødde i 1 uke, sånn ca...

Hadde en medisinsk når jeg var 21, blødde 2 dager.

Fikk tilbake mensen etter 2 uker begge gangene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...