Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #1 Skrevet 30. oktober 2011 Har dere et tema for pynten eller en dere litt som meg og slenger på litt av hvert som dere synst er fint og ender med over pyntet juletre? Tips mottas med takk )
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #2 Skrevet 30. oktober 2011 Her er det nytt og gammelt i et herlig sammensurium, og så barnas kunstverk i tillegg Noe er minner, noe er vakkert og noe bare hører til. Jeg har ikke de glitrende girlandergreiene på, men en perlesnor av røde perler som blir lagt rundt og rundt treet til de ligger som en spiral fra topp til bunn. Og så har jeg spyd i toppen, fordi jeg bruker de små lysene, og kan ikke ha den tradisjonelle stjerna i toppen pga det
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #3 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg har gammeldagse, store lys for stjerna MÅ være på plass! Ellers bruker jeg kun røde og hvite kuler (mest røde, kanskje 80/20). Glitter syns jeg er harry, men mannen må absolutt ha med de norske flagg-remsene:( men i år er han på jobb hele jula, så da bestemmer jeg det selv:)) "Heldigvis" har ikke barna produsert så mye juletrepynt, deres kunstverk får heller plass i resten av huset:)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #4 Skrevet 30. oktober 2011 Me har på ein god del gamal arva juletrepynt etter besteforeldre, men må kanskje late det eg er mest redd for ligge i år pga aktive små. For å binde det heile litt saman fargemessig har me ein del einsfarga raude kuler. Så har me på juletrelys og glitter. Eg synes det er fint med tradisjonelle juletre og pynt ein hentar fram år etter år, framfor moderne pynt i årets motefarge. Men slik er eg Nederst på treet har eg forresten ein del plastkuler og isoporkuler med stoff på, som eg laga for mange år sidan, fordi pusen vår likar å slå etter kulene på treet.
Himmel og hav Skrevet 30. oktober 2011 #5 Skrevet 30. oktober 2011 Vi har store lys og stjerne i toppen. Glitter som stråler fra stjerna og henger rett ned. Norske flagg i buer fra gren til gren nederst. Det samme med glanspapirlenker som barna har laget. Øverst i treet henger den gamle, skjøre pynten vi har arvet, og nederst henger kurver vi har flettet. Midt i mellom så henger det et assortert utvalg av kuler, kongler, engler og stjerner i alle mulige farger og fasonger. Alle kulene er nøye utvalgt, og hvert år kjøper vi én eller to nye kuler som vi synes er de vakreste vi finner. Så treet vårt ser nok ut som et sammensurium for andre, men for oss ser det ut som JUL :-)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #6 Skrevet 30. oktober 2011 Lilla hvitt og sølv. Stilrent og passe mengde
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #7 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg er vant med overlesset juletre. Kun glasskuler er tillatt, men de skal ha alle regnbuens farger og gjerne glorete mønster. For å få plass til alle må man henge de minste på først innerst mot stammen og gradvis større utover. I tillegg skal det på perlebånd, norske flagg og glitter hengende fra stjerna. Vi har små juletrelys og stjerne belagt med bladgull i barndomshjemmet mitt, selv liker jeg spyd i toppen bedre nå som det ikke er lysende stjerne...
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #8 Skrevet 30. oktober 2011 Har heldigvis barn som hjelper meg å pynte slik at jeg slipper å tenke på om glitter tacky, om fargekombinasjonene ikke matcher og ikke minst om den hjemmelagde julepynten står i stil. Etter at jeg har satt på de hvite lysene i treet så kaster eldstemann seg over glittret og minstemann seg på kulene. Da de er ferdige er hele treet dekket i sølvglitter, det er ca 500 kuler som henger opp til 130cm. Jeg setter på stjernen og de legger seg, mens jeg bruker resten av julen på å plukke av noen kuler hver dag. Treet ser best ut da vi har kommet et godt stykke ut i januar, men det er ikke så farlig fordi det er strengt tatt barnas jul og de synes et overpyntet, glittrende tre ser helt fantastisk ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå