Gå til innhold

Gravid & arbeidsledig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en veldig frustrerende situasjon å være i. Mannen min har forlatt oss, og da vi var sammen stresset jeg ikke med å søke jobb, jeg fikk jobbe rundt 70-75% stilling i helsevesenet likevel. Nå er det umulig for meg å jobbe slik jeg gjorde da, i turnus. Jeg har søkt på den eneste stillingen som er ledig her som jeg er kvalifisert til, og skal melde meg som vikar flere steder. Men hva om det ikke går? Bor på et lite sted. Blir det da os og engangsstønad på meg?

Hva med å kjøpe en leilighet? Her får jeg ingen leilighet til leie under 6000, kan kjøpe tilsvarende leilighet for 1250000. Kan Husbanken gå med på det? Kan jeg få lån uten fast inntekt/stønad fra Nav? Jeg vil tro at med dagens rente vil jeg ikke betale mer enn 6000 kr. Har også max sparing på BSU, og har lån på 2000000 fra før. Noen kloke råd fra noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bare lurer på hvorfor du fikk jobbe 75 % stilling i helsevesenet tidligere, men ikke kan gjøre det nå? Har dere flere barn?

Skrevet

Ja,jeg har et barn til. Vanskelig å jobbe turnus.

Skrevet

Hva med barnefar? Har du annen familie som kan trø til?

Og dersom dette er ekstravakter, så velger du vel selv hvilke vakter du vil ta? Ofte trenger man kanskje jobbe 1 senvakt per uke, snakk med lederen din, så viser han/hun sikkert forståelse for situasjonen!

Skrevet

Barnefar har reist og vil ikke ha samvær. Ingen familie og venner. Dessuten er det vanskelig å få vakter nå. Har snakket med leder, ingen hjelp og få. Ansettelsesstopp også.

Skrevet

Hvis d allerede har 2 mill i lån tviler jeg på at du får innvilget mer lån?? Hva har du brukt dette lånet på da, siden du ikke har bolig?

Du sitter i en kjip situasjon der... Men du får bare gjøre det beste ut av det :) Start med å så deg en sosial omgangskrets, om du så må trø til med å invitere barn fra barnehagen og deres foreldre for å bli kjent så gjør det ;) da er du ihvertfall ikke helt alene?

ta kontakt med familie, du må vel ha noen form for familie/venner? mor, far, besteforeldre, tanter, onkler, søsken, kusiner, fettere....?

lykke til, det ordner seg alltid for snille piker :)

Skrevet

Oi, det ble en null for mye, 200000 skulle det stå:)

Jeg har foreldrene mine, men de er gamle og syke, og min gamle bestemor. Jeg har ingen til å hjelpe meg nei. "Alle" spør meg om det samme, det er jo bare å skaffe hjelp liksom. For meg er det ikke det. Jeg har virkelig ingen venner, selv om jeg bor på hjemplassen min. Slik har det alltid vært. Ikke alle av oss er velsignet med å ha stort nettverk.

Noen som har et råd bortsett fra å få hjelp fra andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...