Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #1 Skrevet 30. oktober 2011 Hva burde jeg velge? noen med erfaring?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #2 Skrevet 30. oktober 2011 Min erfaring er at fastlegen er det "beste". Jeg hadde et normalt svangerskap og var frisk og rask hele veien. Det var betryggende å ha en lege som "kjenner meg". Jeg synes det er desto viktigere å ha et godt forhold til jordmor. Spørsmålene som oppstår underveis i svangerskapet er det jo ofte jordmor som har best erfaring med. Skulle jeg har brukt penger på det private ville jeg uten tvil ha gått til en privat jordmor om jeg ikke var fornøyd med den kommunale. (Min jordmor var helt fantastisk, bare så det er sagt!)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #3 Skrevet 30. oktober 2011 Min erfaring er at det er best å gå til jordmor i et normalt svangerskap, kan bare droppe kontroller hos legen. Like greit å bare bestille legetime om et problem skulle dukke opp...
Underveis --> Skrevet 30. oktober 2011 #4 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg tror det har mest med personkjemi å gjøre. Om det er offentlig eller privat, jordmor eller lege, spiller mindre rolle.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #5 Skrevet 30. oktober 2011 Har vært veldig fornøyd med å gå til jordmor og fastlege annenhver gang jeg. Siste svangerskap hadde jeg kontrollene hos gynekolog, det var en ganske annen opplevelse igjen, bl.a ultralyd hver gang og en lege som vet absolutt alt om svangerskap og underliv. Veldig fornøyd, men gynekologer tar gjerne bare risikosvangerskap da, de har ikke kapasitet til å følge opp friske gravide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå