Gå til innhold

Hva koster et juletre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste nettopp en artikkel om at juletrærne skal bli rekord dyre i år, men de skrev ikke hvor mye et juletre sånn ca vanligvis koster eller hva det kommer til å koste i år. Skjønner at det kommer an på treet da...

Har aldri kjøpt et juletre før, men vurderer å gjøre det i år selvom vi ikke skal være hjemme pga barna. Noen som vet ca hva det pleier å koste med et juletre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her koster en vanlig gran 350 kroner og en edelgran 450 kroner, har gjort det før om årene iallefall.

Skrevet

Det er det prisene ligger på her også! Vi finner gratis i skogen da!

Skrevet

edelgran koster 600 her. i Mo i Rana.

Skrevet

Kommer an på høyden. Tror vi betaler rundt 300 kr for et vanlig stuetre (Oslo)

Skrevet

Ingenting, har egen skog og hogger selv...

Skrevet

Egen skog her å ;)) Men prisene varierer vel fra 350 og opp... Spørs hva du skal ha!

Skrevet

Det var jo ikke så ille priser da. Så får meg tusenlappene fly ut vinduet, jeg!

HI

Skrevet

Plantasjen i fjor: 600 kr for de største edelgranene. 450 kr for medium (vanlig størrelse)

Gran er noe billigere.

Skrevet

De sier det skal bli rekordpriser på juletrær hvert år, men vi har ikke merket så mye til det. Vi bor i Østfold og har brukt å betale rundt 500 kr for en flott edelgran ;)

Skrevet

Toppers at jeg er her nå ;) Svogeren min er av de som står i førjula og selger de herlige trærne :) Samboeren også da, men han eier ikke juletre "butikken"..

Hvertfall:

Gran pleier å koste 350-450 kommer ann på meterhøyde, og hvilke merke som sitter i toppen av treet (om dere ser på tuppe, henger det bånd som er hvite, rød, grønne og blå, en sjeldengang innimellom rosa)

Edelgran koster som regel mellom 450 og 600, 600 er da for trær som er 2m+ og har rødt merke (prima vare av god kval.)

I år prater svogeren på at vi skal holde prisenetil det normale, men en av mot selgerne hans skal vist selge gran for 450-550 og edelgran for 550-700.

Svogeren velger å holde prisene nede, og har flere trær i år, det kan føre til at han tjener bedre på det enn de andre i dette strøket, for de fleste vil ikke ut med dyre dommer for et tre, og når noen holder normal prisen, så velger de jo den selgeren heller.. Vel, så lenge selgeren har bra trær, og det har svogeren min :) Han fører som regel bare de som er merket med rød, blå og hvit, det er de beste trærne på markedet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...