Gå til innhold

Chrisander/ Krisander og Isevilja?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte lese overskriften flere ganger. Krisesenter....vaniljeis....stygge navn.

Skrevet

I følge en professor i språk så er dette fine nynavn!

Skrevet

Synes ikke de var stygge, men de er merkelige. Aldri hørt dem før, har du funnet på dem selv, eller er det navn du har hørt bli brukt?

Skrevet

Sinnsykt mange som døper ungen sin Krisander for tiden da. Hjelper ikke hvordan man velger å skrive det, det uttales jo likt åkke som. Isevilja? Regner med det er et jentenavn - hvorfor skal alle ha så lange, sinnsyke og rare navn egentlig?

Skrevet

Krisander har jeg vært borti men Isevilja er satt sammen av Iselin og Vilja.

Skrevet

Ser av SSB at både Krisander og Chrisander er i bruk, men ikke Isevilja.

Synes forøvrig Krisander er MYE bedre enn Chrisander. Ch i norske navn virker bare unaturlig og jålete.

Skrevet

SInnssykt mange? Er ikke mer enn 27 navnebærere i landet da.

Skrevet

Krisander med k er vel ok tror jeg.

Skrevet

Siden du spør: Jeg syns alle tre var stygge navn. Ikke bare rare, men rett og slett forferdelige.

Skrevet

Navnene er litt jålete og veldig tunge/lange. Man hever nok øyebrynene, noe som jo er vanlig i jantelovens Norge ;) Isevilja er er nydelig ord, bare man venner seg til det.

Skrevet

Synes Iselilja låter litt bedre enn Isevilja.

Skrevet

Ja og så? Det er mange som har fått unger nå og som har valgt det navnet til han, selv om det ikke er registrert enda så betyr det ikke at ikke flere enn 27 heter det.

Skrevet

Jeg synes faktisk navnene i seg selv lyder helt ok. Men dessverre er dette blant de navn som er stemplet som "harry" her inne, og derfor er det helt utelukket for meg å bruke dem.

Skrevet

Harry og jålete på helt feil måte.

Skrevet

Trist som faen!

Stygt som et helvete!

Skrevet

En språkprofessor som har skrevet en ny navnebok mente at dette er eksempler på fine og gode "nynavn".

Skrevet

For meg er dette navn i Carosander-klassen. Mulig det skaper nye navnetrender. Man venner seg til det meste.

Skrevet

Begge to var stygge... Isevilja må jeg kanskje smake mer på før jeg "godtar" det, men Chrisander er helt grusomt! Chrisander er vel heller ikke noe nytt navn...

Skrevet

Krisander var helt greit navn, men ville kansje vurdert Cassander/Kassander.. Men en blir vandt til navna etterhvert da.

Isevilja har eg aldrig hørt før, men fint når eg bare får smakt litt på det :)

Skrevet

Chrisander er vel nytt. Tror ikke du finner noen over 10 år som heter det.

Skrevet

jeg kjenner en krisander på 21 år, men har vel alltid syns navnet er litt rart... isevilja var grrruuuuuuuuufullt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...