Gå til innhold

Vektoppgang!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye har dere gått opp i vekt?

 

Jeg er snart 15 uker på vei og har gått opp rundt 5 kg, noe jeg synes er alt for mye! Jeg gikk opp over 20 kg forrige svangerskap og er redd for å gå opp like mye denne gangen, da det var utrolig vanskelig å gå ned disse kg! Jeg føler selv at jeg har vært påpasselig med kostholdet til nå og tenker at det kanskje bare er "sånn" jeg er? (at jeg går opp mye når jeg er gravid)

 

Noen andre som vil dele sine erfaringer ang vekt dette svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde lavkarbo i tre uker rett etter jeg fant ut at jeg var gravid. Det var overhode ikke noe for meg så jeg kuttet det ut. Men i løpet av de tre ukene gikk jeg ned 7 kg. Nå har jeg gått opp igjen 4kg, men er fremdeles på -3kg fra utgangspunktet. Nå skal det sies at jeg er ektremt overvektig fra før.

De to andre svangerskapene mine var +24kg og +26kg (da var jeg mye mindre i utgangspunktet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 5 kg her også, 16 uker i morgen. Vet ikke helt hva det kommer av, men har en mistanke om at det var fordi jeg spiste så ofte da jeg var kvalm i 6 uker. Har ikke spist mye godteri eller usunt, men de har kommet likevel. Gikk opp 20 kg siste gang jeg også, så det hadde vært fint å unngå det, men samtidig gikk det greit å få de av også, så jeg er ikke kjempebekymra over oppgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat 15 uker i dag. Har ikke gått opp noenting, bare gått ned. Men så har jeg slitt med hyperemesis, så jeg er ikke noe bra eksempel i grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 17 +6 i dag, og har gått ned 1 kg. Men jeg har også slitt med hypermesis og ikke vært i særlig form før siste uken, hvor jeg "kun" er kvalm på kvelden. Når det er sagt gikk jeg lite opp i de to tidligere svangerskapene også. Men jeg har derimot lett for å legge på meg resten av livet, så har nok minst 10kg for mye til vanlig... Koser meg fælt, skjønner du... ;-) Dette er jo en stor fordel siden jeg sliter med bekkenløsning, at ikke kroppen blir så tung under svangerskapet. Men helt ærlig skulle jeg heller ønske meg noen flere kg under de tre svangerskapene og en slankere kropp resten av livet!

 

Jeg tror absolutt ikke det er uvanlig å ha gått opp 5-6 kg når man er 15-16 uker på vei. Dere nærmer dere tross alt halvveis i svangerskapet! Spis sunt, sov mye - og nyt magen. Ikke vær så stresset over disse tross alt ganske få kiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 17 og har gått opp 4,5 kg.. Jeg syns det er litt for mye, sist hadde jeg gått opp 5 kg da jeg var 22 uker..

Men jeg er så sulten hele tiden ;) Men nå må jeg prøve å bli flinkere til å spise sundt, har slurvet litt fram til nå.. Sist gikk jeg opp 13 kg totalt, og har IKKE lyst å gå opp noe mer denne gangen, men det ser dårlig ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange svar! Jeg har også vært mye kvalm og det eneste som har hjulpet meg har vært å spise!

Jeg tror også at jeg har gått opp en del fordi jeg slutta og røyke 1 uke før jeg fikk vite at jeg var gravid(desverre har nok det noe å si) Er likevel glad for at det slutta FØR jeg fikk vite at jeg var gravid, da jeg føler meg sterkere da ;)

 

Men jeg skal IKKE opp over 20 kg denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 16 + 1 i dag, og har gått opp 1 kg :) Mitt forrige svskap gikk jeg opp 40 kg, så det blir nok ingen reprise av den uansett ;)

Må legge til at jeg ble slankeoperert for 1 år siden, så går jo gått ned 6 kg under svangerskapet, og gått opp 1 nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...