Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #1 Skrevet 30. oktober 2011 4-åringen ler av 1-åringen HELE tiden. Koslig det, tenker dere sikkert, men når han starter dagen med å le gjennom morgenstellet, ha latterkrampe gjennom frokosten, og så le av han heeeele veien til barnehagen, og så fortsette med latterkrampe gjennom middagen, hele ettermiddagen og kveldsen! Det er konstant BRÅK! 1-åringen kan ikke miste en gaffel på guvlet en gang uten at 4-åringen bryter ut i latterkrampe!!! HVA skal vi gjøre??? Og er dette normalt?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #2 Skrevet 30. oktober 2011 Kan ikke se at det er et problem?? Latter er vel glede?? Vær glad for at det ikke er en surunge du har du
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #3 Skrevet 30. oktober 2011 Vi kan ikke gjøre NOE uten at han sitter å ler HELE tiden. Da er ikke latter en glede. Vi må nesten brøle til hverandre for å høre noe over latteren hans. Er ikke sånn søt fnising, det er HAHAHAHAHAHAHAHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAA i fra morgen til kveld. Det ER et problem!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #4 Skrevet 30. oktober 2011 Det er foresten håpløst å prøve å oppdra 1-åringen, for hver gang han gjør noe han ikke skal ler jo selvfølgelig 4-åringen av han, og når storebror ler og syns det er kult skal han iallfall fortsette selv om mamma og pappa har sagt nei ca 10 000 ganger! Syns du det høres morsomt ut også?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #6 Skrevet 30. oktober 2011 Det ER et galehus!! Derfor spør jeg om råd..
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #7 Skrevet 30. oktober 2011 Noen barn får latterkrampe når de er trøtte. Andre barn sutrer. Begge deler kan være like ille. Kanskje barnet ditt trenger mer søvn?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #8 Skrevet 30. oktober 2011 Hvis min 5åring ler "umotivert" av lillesøster sender jeg ham ut på gangen/rommet sånn at han kan le seg ferdig. Jeg er ikke sint eller no, men det å sitte å le bare for å hisse opp stemningen er ikke en grei måte å oppføre seg på. Dersom han er moden nok til det kan dere eventuelt inngå avtale om belønning dersom han klarer gå gjennom dagen uten denne hysteriske adferden. (10klistremerker= belønning el)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #9 Skrevet 30. oktober 2011 Han sover fra halv 8 til 7. Sover godt på natta, så tror ikke han er trøtt heller. Men det er helt likt hele dagen. Han sutrer aldri. Det med belønningssystem kan vi prøve! Takk for tips! Høres sikkert ut som et luksusproblem, men når han begynner å le begynner lillebror å herje, og storebror begynner ofte å le også! Og når dette skjer hele tiden, spesielt når vi skal spise, blir det et stort problem. Har også satt han i timeout, men han ler like mye når han kommer inn igjen.. HI
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #10 Skrevet 30. oktober 2011 Ha ha haaa, nå lo jeg godt;) Ikke misforstå, skjønner at det kan være slitsomt i lengden.... Bare ser for meg 4- åringen deres som ikke gjør noe annet enn å le. Har dessverre ingen tips, da jeg aldri har hørt om akkurat dette før:)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #11 Skrevet 30. oktober 2011 Haha ble kanskje LITT overdrevet, han ler jo ikke HEEEELE tiden! Men det er i sånne situasjoner vi helst vil ha det litt rolig. Sånn feks når vi spiser. Da skal det kunne an å ha en normal samtale! Og når vi har besøk, når vi leker, morgen og kveldsstell osv... Ja, og bilkjøring er et stort problem!! Helt grusomt! Kan dette ha noe med sø
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #12 Skrevet 30. oktober 2011 Haha ble kanskje LITT overdrevet, han ler jo ikke HEEEELE tiden! Men det er i sånne situasjoner vi helst vil ha det litt rolig. Sånn feks når vi spiser. Da skal det kunne an å ha en normal samtale! Og når vi har besøk, når vi leker, morgen og kveldsstell osv... Ja, og bilkjøring er et stort problem!! Helt grusomt! Kan dette ha noe med søskensjalusi å gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå