Gå til innhold

Jeg glemmer aldri et foreldremøte......

Anbefalte innlegg

Skrevet

når det er snakk om utelating her. Da min eldste jente gikk på barneskolen så tok foreldrene til en av guttene i klassen opp følgende: Han hadde bedt inn til bursdagsfest, og hadde bedt folk gi beskjed om de kom eller ikke. Dette var en av de guttene som var lite populære, og han visste ikke at han hadde invitert til bursdag den dagen det var fotballtrening.......

Tenk dere følelsen til denne gutten: Alt er klart til å ta i mot gjester. Ikke EN dukker opp!!!

Han fikk senere vite at det var fotbaltrening denne dagen så hele klassen hade valgt det istedet. Og uten å si ifra.....Jeg glemmer det aldri....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det må føles helt forferdelig for denne gutten som opplevde det! Jeg vet at det hvertfall river litt i mammahjertet når jeg leser om sånt. At ikke foreldrene tar mer ansvar her!! jeg hadde da ikke sendt ungen på fotballtrening hvis det var en bursdag...:o

Skrevet

Hvem sender ungene på trening i stedet for fotball? Her er det titt og ofte bursdag under trening, men blir ungene invitert i bursdag, så kommer de! Det gjelder oss voksne også!

Skrevet

Det er så dårlig oppførsel av foreldrene. Om man da mener at fotballtrening er så viktig, da gir man beskjed til arrangørene så de får mulighet til å legge det til en annen dag. Folk er så ufattelig dårlig til å gi beskjed om de kommer eller ikke, kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig. Jeg håper foreldrene dette gjaldt hadde nok utviklet samvittighet til å skjemmes over egen oppførsel.

Skrevet

Det var dårlig at ingen sa fra, men har sett i veldig mange innlegg her inne gjennom de siste 6-7 årene at man velger dyr trening forran bursdag som det er veldig mange av gjennom året.

Den forstår jeg faktisk for det koster ofte mellom 100-150 kr pr.time med trening eller musikk time.

Skrevet

Off, får helt vondt av den lille gutten. At det er mulig!

Skrevet

Her tror jeg at alle barna valgte å ikke levere invitasjonen hjem..

Men mobbing starter tidlig

Skrevet

Huff, det var trist...

Hvordan reagerte de andre foreldrene på møtet da?

Skrevet

Husker jeg leste et innlegg her inne for en stund siden om en mor som hadde en sønn som var invitert i bursdag samme dag som fotballtreningen. Sønnen fikk velge og valgte treningen, noe mor var helt enig i.

Noen dager senere fikk mor høre at ingen hadde kommet i bursdagen og det syntes hun var på sin plass for da lærte kanskje folk å ikke invitere til bursdag når det var fortballtrening.

Husker hun mora fikk mye pæs her inne og jeg glemmer aldri det innlegget for det var så grusomt slemt!

Skrevet

Det er jo foreldrenes ansvar og sjekke den sekken av og til.

Jeg gjorde det samme selv i fjor, valgte og feire bursdagen til min sønn i helga der det var en fotball cup, dette kunne ikke vite siden min sønn hater fotball, men da var de foreldrene som hadde betalt for dette kurset så høflige og si i fra. Men gutten min var fornøyd, det kom seks av 12 sty, så her kosa de seg:)

I det tilfelle der hvor ingen kom burde folk ha sakt i fra,

Slik at de hadde muligheten til og flytte selskapet.

Det er hjerterått og la en unge bli stående slik uten en gjest.

Får heilt vondt jeg.

Skrevet

Uff, stakkars gutt :/ Det er mye rot med folk som ikke sier fra i klassen til stesønnen min også, men heldig vis har det ikke gått så gale som i dette tilfellet.

Jeg syntes forøvrig at dette med "si fra hvis du ikke kommer" er en uting og kommer aldri til å skrive det i en invitasjon. Jeg kommer alltid til å bruke "si fra om du kommer eller ikke innen...", slik det var før i tiden.

Hvis en har en frist til når man sier fra, kan foreldrene til den som har bursdag ta kontakt med de foreldrene som ikke har svart når fristen går ut, da får en oversikt også.

Skrevet

Uff, noe så trist. Jeg blir helt satt ut. (Får dessuten angst for at noe lignende skal skje min sønn om 5-6 år)

Hva sa de andre foreldrene under møtet? Syntes de det var akseptabel oppførsel?

Skrevet

Det er da en selvfølge å gi beskjed om man ikke kommer! Om noen i tillegg hadde vært vennlige nok til å fortelle grunnen kunne man kanskje hatt tid til å flytte på bursdagen.

Husker jeg hadde bursdag der alle i klassen (24 stik) var invitert og bare 2 dukket opp. Jeg hadde bursdag i sommerferien og foreldrene mine hadde ikke tenkt så langt som til å legge bursdagen til skoleåret. Det var leit i begynnelsen, men ble tilslutt en fin bursdag. Det er kvaliteten på venner som teller, ikke kvantitet.

Men at ingen dukker opp er nok et traume....

Skrevet

Å herregud så forferdelig!!!! Ble helt satt ut jeg, og så forferdelig det må ha vært for foreldrene å prøve å trøste gutten sin. Gu' bedre noe så kjipt.

Skrevet

Tuller du?

Her har vi bare treninger i regi av idrettslaget og musikktimer i regi av den kommunale kulturskolen, begge deler har årsavgifter, men tror det er 3-400 kr for et skoleår...

Skrevet

Fy f... så jævlig. Noen ganger kan man begynne å lure på hva voksne mennesker har mellom ørene, for ikke å snakke om i hjertet sitt.

Da jenta vår skulle ha sitt første barneselskap, var jeg dum nok til å skrive "si fra hvis dere ikke kan komme" i invitasjonen. Det skal jeg aldri gjøre mer, for flere av mødrene hadde glemt hele invitasjonen, og ga ikke beskjed.

Så her sto vi da, med kaker og ballonger anmass og ei lita jente som ikke forsto hvorfor den og den ikke ville komme.

Voksne burde jo tenke over at det dreier seg om sårbare barn, og også tenke tanken at voksne har stått og forberedt det hele.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det var dumt å skrive "si fra om dere ikke kan komme". Mener du at om en ikke skriver det så er det tvang å komme?

Skrevet

Nei jeg tuller ikke. Det at dere kun har slike billige timer betyr ikke at det er slik alle andre steder.

Her koster det f.eks 1125 kr for 12 timer med turn som er ca.94 kr pr time.

Musikkskolen koster ca.1500 kr for ett semester.

Skrevet

Fikk flash back til barndommen! Husker spesielt godt 8 årsdagen og 10 årsdagen godt.

På 8 årsdagen kom ei jente fra klassen min. Jeg hadde invitert alle jentene ca 8 stk. Dette var i sommerferien og folk hadde bare glemt det.

10 årsdagen var verre. Ingen kom!

Husker jeg låste meg inn på badet og gråt, og etterpå prøvde jeg å ringe 2 av jentene i klassen. Mora til hun ene fortalte at de to jentene var dratt for å bade. Da la jeg bare på.

Uff, får nesten klump i halsen av å tenke på det.

Skrevet

Jeg skriver alltid "Gi beskjed om du kommer eller ikke". Dette så folk skal ha et bevist forhold til om de skal gå eller ikke. Skriver man kun "gi beskjed om du ikke kommer" risikerer man at mange ikke kommer selv om de ikke har gitt beskjed ettersom de har glemt hele selskapet.

Selv om jeg hadde skrevet "gi beskjed om du kommer eller ikke" (var faktisk enda tydeligere formulert) var det en håndfull som ikke svarte. Da jeg kontaktet dem viste det seg at halvparten av dem kom og den andre ikke... (dette var i barnehagen)

Skrevet

Nei, jeg mener sevfølgelig at ting blir noe enklere dersom folk må melde fra uansett, og si om de kommer eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...