Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 Hvilken mulighet har jeg? Veldig lite glad i senvakter, jobber derfor natt. Tenker med sikt på å kunne bare jobbe dagtid, uten helg og kveld. Etter 20 år så begynner det å bli bra synes jeg. Noen sykepleiere som jobber bare dagen her?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 jeg er 29 år, vært sykepleier i 6 år og jobber som FUspl. (fagutviklingssykepleier) i hjemmetjenesten. Om du har gode referanser, erfaring og lederegenskaper er det neppe noe i veien for å søke en slik stilling. jobber kun dag man-fre.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #3 Skrevet 29. oktober 2011 Hva gjør du da? Samme som teamansvarlig?(som det heter i kommunen her ihvertfall) Jeg er snart ferdig sykepleier, så har ikke lang erfaring fra det yrket akkurat, jobbet som hjelpepleier i maaaange år;) Tenkte å ta adm/ledelse etterpå
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #4 Skrevet 29. oktober 2011 I hjemmetjenesten hvor jeg hadde praksis hadde de 3 spl som gikk kun dag. Resten hadde en turnus hvor hver spl hadde to ettermiddagsvakter på 14 dager pluss en helgevakt på 6 uker. Syns det hørtes ut som en kjekk turnus. 4 kvelder i mnd kan man klare å leve med tenker jeg. Vet også at feks kriseteamet her i kommunen har minimalt med kveldsvakter, kun bakvakt noen dager i uka.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #5 Skrevet 29. oktober 2011 jeg gjør vurderingsbesøk, sykehusmøter, har kontakten med tjeneste/tildelingskontoret. Kontakt med pårørende. Jeg styrer gruppen min, adm lister, og hvem som skal hvor. deltar i med.arb samtaler sammen sjefen, og generell opplæring av hj.pl og nyansatte spl. Delegerer det som må. teammøter med ledere og andre soner. Er med ut og hjelper til ved behov og ved nye brukere som kommer hjem. er du på vei til å bli sykepleier eller misfortod jeg deg?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #6 Skrevet 29. oktober 2011 Ja det hørtes overkommelig ut....vil tro at disse dag-jobbene er populære så får satse alt på å gjøre en god jobb og skaffe seg gode referanser:))
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #7 Skrevet 29. oktober 2011 Ja jeg går spl nå, ferdig til våren. Høres spennende ut det du driver med, er redd for å miste pasient-nærheten også jeg, så en sånn jobb hadde vært super,hvor du også er i kontakt med brukere(litt redd for for mye administrativt;))
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #8 Skrevet 29. oktober 2011 vil nok anbefale deg å jobbe som sykepleier før du søker en slik stilling uansett om du har vært hj.pl i mange år. men som jeg skrev jeg har bare vært i 6 år og er 29, så alt er mulig:) Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #9 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg tok videreutdanning nettopp for å slippe kveld og helgevakter. Jobber med psykisk helse og rus i kommunen
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2011 #10 Skrevet 30. oktober 2011 Det er kjempevanskelig å få dagjobber, det er få av de og de som er er veeeeeldig populære... Du er slettes ikke den eneste som er lei av turnus for å si det sånn.. Jeg er sykepleier med 11 års allsidig erfaring men jeg sliter stort med å få en dagjobb.. Jeg blir innkalt på intervju, men det er alltid bedre kvalifiserte søkere enn meg (lengre erfaring, videreutdannelse etc..) så da nytter det lite at jeg har mange positive egenskaper og er likandes.. Det kommer nok litt an på hvor du bor hvor enkelt det er å få en sånn jobb, jeg bor i en større by på vestlandet og jeg har søkt dagjobber i over et år nå uten napp.. (sikkert vært på 20 intervju).. Og ja, jeg har spurt om det er noe med meg eller min erfaring som gjør at jeg ikke får jobb og det jeg får til svar er at det er ingenting galt med meg, erfaringen min eller hvordan jeg fremstår på intervju - det er ganske enkelt så mange søkere til stillingene at det alltid er andre med mer erfaring og utdannelse som får jobbene.. Så eh - lykke til som nyutdannet sykepleier.... Det er kanskje lettere på mindre steder med færre søkere... Jeg holder forresten på med videreutdannelse i adm/ledelse og det har ikke hjulpet meg på arbeidsmarkedet enda.. Kanskje det gjør en forskjell når jeg er ferdig..........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå