Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 Er det noe bra for ryggen, eller kroppen generelt til en 2,5 mnd gammel baby og holdes bare hengende med en arm under nakken og den andre under knærne? Dvs hele ryggen og kroppen bare henger i ei bue mellom der?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Babyen har ligget som en rund ball inne i magen i 9 mnd, den er så myk i kroppen at det skal mye til å skade den ved å bære feil altså. I følge fysioterapeuten var det hysteri at de ikke skal sitte i bilstol, ikke i babybjørn bæresele osv osv. Det viktigste er at de får variasjon, får ligge flatt å hvile ryggen innimellom og får hjelp til å forandre stilling om de blir grinete eller urolige. Ellers tåler de det meste.. Men hvorfor vil du bære barnet slik da, hørtes ikke noe behagelig ut for deg heller. Det beste er jo å bære barnet med kroppen helt inntil din, da blir belastninger mindre på din kropp også.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #3 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg vil ikke bære slik, men lånte bort babyen til en tante, og hun bar ham slik. Det så ikke noe godt ut for ham, men han grein jo ikke. Han hang som en banan på armen og den lille ryggen så helt bøyd ut. Tør jo ikke sifra hver gang andre gjør noe jeg ikke synes helt om da, blir jo sett på som hysterisk hønemor da.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #4 Skrevet 29. oktober 2011 satt henne på hofta mi jeg og la armen rundt magen på henne i den alderen.... Nå sitter hun nesten selv. Har jeg henne på armen så sitter hun mer på armen og holder seg fast i meg og titter rundt på alt (hun er ca 3,5 år)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå