Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 Er en voksen og to barn ( 7 og 12 år) Synes selv det er mye men klarer ikke å spare inn så mye mer føler jeg, eldste spiser like mye som meg. Handler på rema to ganger i uken. Har prøvd å handlet bare fredag men er alltid ganske skrapet etter helgen så da handler jeg igjen mandag også. Kjøper de billigste juicene, toalettpapir etc og ser på pris/tilbud, kjøper en del landlord, first price. Vi har ikke middag hver dag heller, ca fem dager i uken. Kjøper godt pålegg og en god del å velge mellom og frukt. Hvordan spare mer? Hvor mye bruker dere på mat i mnd?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Ikke middag hver dag?Hva er grunnen til det.?Jeg må ha noe varmt hver dag.HVordan klarer du å ha så oversikt over mat budsjettet?Tar du ut 6000 kr i mnd for å ha full oversikt.?For hvis man drar kortet på butikken så¨er det fort det går litt for mye penger;
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #3 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg syns ikke det er mye. Jeg selv bruker ca. 3000 +/- i mnd. Og vi er bare to. Jeg bruker mest penger på snacks og div. ting som te.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #4 Skrevet 29. oktober 2011 Her er vi to voksene, unger på 11-16-17 år og mener bestemt at vi har budsjett på ca 6000.- i mnd. Men da handler vi i Sverige 1 gang i mnd. Ellers går det mye i billigprodukter her hjemme, MEN sunne.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #5 Skrevet 29. oktober 2011 Hvis dere bruker 3000 og dere er to, så burde vel 6000 være mye på tre? Synes selv det høres mye ut. Det er 200 kr per dag, inklusive søndager. Hva kjøper du da av mat på en typisk handletur?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #6 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg er så og si aldri innom butikken utenom de to faste dagene jeg handler, bruker da fra 600 til 1000 de to gangene og det blir jo relativt mye i uken, men mat er dyrt. Grunnen til at vi ikke har middag hver dag er fordi vi ikke alltid har tid (pga trening ol, økonomi eller rett og slett fordi jeg ikke gidder å lage middag) så da lager vi oss ostesmørbrød eller lignende, selv om dette ikke var spm. HI
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #7 Skrevet 29. oktober 2011 Mandagen kjøper jeg pålegg, brød, juice, melk, yoghurt, middager, kaffe, frukt, toalettpapir, såpe etc så vi har til fredagen. Fredagen fyller jeg på med dette ++ snacks, brus/farris. Kunne nok spart en del på pålegg men stusselig å ha bare ost og leverpostei. Vi har som regel mør, trønderfår, leverpostei, hvit/brunost, sylte og prim:P HI
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #8 Skrevet 29. oktober 2011 Greit nok, men hvordan blir det 6000 kroner i måneden? Handler du for rundt 750 kroner hver mandag og fredag? Ser nå at du regner med ting som ikke er mat, toalettpapir og såpe. Er det mye annet som ikke er mat, som går med i regnestykket?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #9 Skrevet 29. oktober 2011 ja ca 750 hver mandag og fredag. Da er det inkludert såpe, shampoo/balsam, tannkrem og toalettpapir, brødposer og ja, forbruksvarer som en kjøper på dagligvarebutikken. HI:)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #10 Skrevet 29. oktober 2011 Hei! SIFO har laget et standardbudsjett over hvor mye du MÅ ha i måneden på mat og hygiene. Her er linken: http://script.sifo.no/cgi-bin/standard/standard.cgi Dette er et veldig nøkternt budsjett, lite ekstra. Vi bruker rundt 6000 i mnd, to voksne og et barn, og jeg har - basert på SIFO sitt budsjett - funnet ut at dette må vi ha. Jeg handler en gang i uken, og bruker da 1300 - 1500 hver gang. Fire handleturer (hver fredag) i mnd blir da rundt 6000. De få gangene det er fem fredager i mnd, blir det mer. Men vi har råd til det, og jeg vet hvor jeg må knipe inn om det trengs. Handler forøvrig på Rema eller Kiwi,.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #11 Skrevet 29. oktober 2011 Vi er to voksne og to barn (2+3)... vil tippe vi bruker rundt 12000 på mat og dagligvare.... *gulp*
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #12 Skrevet 29. oktober 2011 Her går ca 2000,- i mme hever måned... så å ha høg matutgifter kan være ganske selvforklarende...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #13 Skrevet 29. oktober 2011 Satte faktisk opp budsjettet vårt i dag, og førte da opp 8000,- i mat hver måned(litt usikker på om det er nok, vi er to voksne og en snart tenåring). Hater å være gnien på matsiden, kjøper mye frukt og grønt og lager mye fra bunnen selv, så da må man ha ingredienser, og jeg bruker ikke Landlord og Firstprice, for å si det sånn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå