Gå til innhold

Noen som har erfaring med Phil & Teds søskenogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett et godt tilbud på dette brukt, nær der jeg bor, på finn og lurer på om jeg skal slå til.

Blir evt å bruke med mykbag til minsten fra han er nyfødt, største er to år. Dette blir ikke hovedvognen til minsten, men kun hvis jeg skal ut med begge to samtidig.

Noen med erfaring? Har lest noe om at sport utgaven hadde noen hormonpåvirkende stoffer i seg. Vet ikke hvilken modell dette er, men noen som vet om dette er hysteri eller noe jeg virkelig bør tenke på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde den til våre to, har også to ars aldersforskjell. Brukte den slik som du har tenkt, når vi hadde begge med samtidig - samt levering i barnehagen (satte igjen søskensete der og kunne fortsette på tur med enkelt vogn) og brukte den litt som singelvogn til både eldste og yngste siden den har lav vekt og er forholdsvis liten sammenlagt så grei å få med i bil.

Vi var kjempefornøyd med den, og synes den dekket våre behov helt supert! Hadde eldste vært yngre og hatt behov for å sove i vognen ville jeg valgt en annen, men når han stort sett var våken så var ikke det problem. Litt tung å trille med begge oppi, men det gjelder vel egentlig de fleste søskenvogner med to barn i vil jeg tro ;)

Men vet også om de som ikke har vært fornøyd med vognen, ikke likt løsningen med babyen under eldstemann, og ikke likt trillekomforten samt det at det ekstra setet ikke er spesielt bra å sove i. Men alt dette kommer jo litt an på behov og forventninger til vognen.

Har ikke hørt om dette med hormonpåvirkende stoffer... Tenker umiddelbart at det er litt hysteri, siden barnet svært sjelden er i direkte kontakt med selve stoffet i vogna og tenker at kanskje flere hadde hørt om det om det var fare på ferde (produsentene er jo da ofte kjapt ute og kaller produktene tilbake), men siden jeg ikke vet hva det dreier seg om her så tørr jeg egentlig ikke mene noe om det. Om du googler litt så bør det komme opp om det er noe du bør ta hensyn til vil jeg tro!

Skrevet

Vi har sport vognen og er super fornøyd. Hadde ikke overlevd uten:) Vi tar mye buss og da er den genial, tar nesten mindre plass enn en vanlig vogn.

Sovedelene til babyen er veldig trang men det er jo slik de liker det til å begynne med, og du får nok ikke plass til både baby og bag veldig lenge. Min ble født i april så da var ikke behovet for bag tilstede så han sov på skinn med en liten dyne over seg til å begynne med.

Jeg har ikke hørt noe om noen hormoner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...