Gå til innhold

Noen som kan noe om AAP og meldekort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sendt inn søknad om AAP i august.

Idag fikk jeg tilsendt en bunke meldekort, men jeg har ikke fått brev om at AAP er innvilget. I tillegg så begynner de meldekort jeg har fått. 2 uker etter mine sykepenger løp ut dvs jeg mangler meldekort for uke 40 og 41.

Leser nå på NAV at om man ikke sender inn meldekort i tide mister man pengene.

Føler meg helt lost her. Er det normalt de sender ut meldekort før brev om innvilgelse? Og hvordan blir det dersom NAV har sendt brev om AAP som jeg ikke har mottatt- vil jeg da miste retten til penger de 2 første ukene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette er vanlig. Man begynner som regel å sende inn meldekort før man har fått bekreftelse på søknaden, dette er bare for å komme i gang. Men du kommer ikke til å få utbetalt penger før søknaden er ferdig behandlet og du har fått brev i posten.

Så det er bare til å sette i gang med meldekortene ;)

Skrevet

Takk for svar.

Hva gjør jeg da med de ukene jeg ikke har fått meldekort på? Kan jeg be de om meldekort for disse ukene? Eller cil jeg miste retten til penger fordi jeg ikke har sendt inn i tide?

Skrevet

Det har ikke noe å si.. Og så kan man ikke sende inn meldekort for en periode som har vært, visst du skjønner.

Begynn å send inn du, og så må du nesten bare se om alt stemmer når du får brev fra NAV og du mottar penger.

Skrevet

Mye enklere å levere meldekort på nav.no

Hør om du kan gjøre det elektronisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...