benelen Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg er på utkikk etter en kaffemaskin og er litt usikker på hvem jeg skal velge. Jeg har ikke behov for å steame melk. Noen som kan anbefale noen? Og noen som vet hvorstor kopp kaffe man får av kaffeen til nespressomaskinen. hørt at full kopp kaffe der er 1,16 dl, men syntes det hørtes lite ut.
Reidis Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Utrolig fornøyd m nespresso . Du kan stille inn hvor mye en kopp skal være slik at mengden passer m din kopp
3barnsmor123 Skrevet 30. oktober 2011 #3 Skrevet 30. oktober 2011 Vi ha den "runde" om jeg kan kalle den det, husker ikke hva den heter. Er kun mannen som drikker kaffe her i huset og han er stor fornøyd med den, er mange typer kaffe+ iste iskaffe og varmsjokolad---noe for enhver smak, deilig for meg som ikke liker noen slag kaffe Tror de fleste er ca 2 dl på den
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 30. oktober 2011 #4 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg ville kjøpt en kaffemaskin med kvern. Da er du ikke avhengig av disse podsene til maskinen og kan velge fritt mellom alle slags typer kaffe. Litt dyrere i innkjøp, men du sparer vannvittig mye penger på kiloprisen. En kaffebutikk jeg var innom sa at det var utrolig mange som byttet ut pods-maskinene. Det fordi når de regnet på det, så var kiloprisen på over 1000 kr.. De sa at denne maskinen var den beste http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/kaffe-espresso/kaffemaskin/TK52002/siemens-kaffemaskin (tror ikke de solgte den selv) Vi har den og har fått utrolig mye skrøyt av kaffen. Selv om det bare er friele frokostkaffe eller Evergood... Men pga at du kjøper i hele bønner, så får du alltid nykvernet kaffe. Maskinen lager også et veldig delikat lysebrunt skum på toppen... Vel verd pengene...
dincene Skrevet 30. oktober 2011 #5 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg har en siemens med kvern til 5000 NOK. Kaffeen er god og jeg er fornøyd men siden det er bare jeg som drikker og bare en kopp om dagen så synes jeg det blir litt mye oppvask og styr med den. Og mye plass tar den også! Skulle tenkt meg en sånn billig kapsel maskin kanskje isteden
ariel78 Skrevet 30. oktober 2011 #6 Skrevet 30. oktober 2011 Enig med Rose, vi har byttet ut padsmaskinen med en med hele bønner. Mye mer å velge i og bedre kaffe. Vi har en juramaskin.
benelen Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 31. oktober 2011 Å det er så greit med disse forumene her, får alltid svar på det man måtte lure på! Vi har jo egentlig snakket om en kaffemaskin som tok hele bønner, men slo det fra oss fordi det sikkert var for dyrt.... uten å undersøke noe mere.... Men nå har vi vel slått padsmaskinene helt fra oss. Hadde det bare vært en og annen kaffekopp så hadde padsmaskinen vært bra nok, men vi drikker mye kaffe og har litt kaffebesøk så vi har bestemt oss for en helautomatisk maskin med kvern. Den vi har sett på er http://www.elkjop.no/product/hus-og-hjem/kaffe-espresso/kaffemaskin/ECAM22110B/delonghi-kaffemaskin Noen som kjenner til denne, er den bra?
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 1. november 2011 #8 Skrevet 1. november 2011 Jeg forstår ikke hva du mener med mye oppvask.. På den vi har så er det eneste at du må kaste gruten, tømme vannet som ligger i oppfangeren og tørke av melkestimeren om du bruker den. Melkestimeren bør tørkes av hver gang, men det andre trenger du ikke ta hver dag, du får jo lys når det er fult..
dincene Skrevet 1. november 2011 #9 Skrevet 1. november 2011 Fant noen linker angåendes: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=20004 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=210794 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=113376 Ser jo ut at folk er fornøyde med dei Hvorfor skal du velge akkurat denne? Jeg hadde ikke hørt om merken før. Og det finnes jo siemens for eksempel til samme prisen. Jeg bare lurer jeg
Fru.Antonsen Skrevet 2. november 2011 #10 Skrevet 2. november 2011 Jeg er kjempe fornøyd med Zinzino, den tar liten plass, er dekorativ på kjøkkenet og lager en fenomenal kaffe!! Og prisen er virkelig overkommelig! Vi kjøpte først en siemens kaffe maskin til 5000,- og var aldri fornøyd med kaffen! Når du putter bønnene i kverna rett fra pakka har du god aroma og smak men det gikk ikke mange dagene før dette var borte. Og den kompliserte vaske prosessen som tok 45 minutter for å rense hele maskinen samt skulle vi bruke steameren måtte den demonteres for hver gang... Og at den bråker utrolig mye! Zinzino selges ikke i forrettning men via DM (direckt marketing) men den anbefales på det sterkeste!! Og ikke minst, du bruker bare det du må, blir ikke svinn og sløsing Du kan se på www.zinzino.com
benelen Skrevet 7. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 7. november 2011 Vi har nå fått Delongihen i hus. den er knallgod! Tusen takk for all tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå