Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 Hvor ofte dusjer/bader dere guttene? Grunnen til at jeg spør er fordi min sønn har så mange kompiser som stinker. De lukter rett og slett grusomt. Som en blanding av gammel urin og svette. Jeg kjenner ikke slik lukt fra hans venninner. Lukter gutter mer enn jenter i denne alderen? Jeg dusjer gutten min 3 ganger i uken. Tenker at hans venner ikke vasker seg mer enn 1 gang -max. Begynner foreldre å bry seg mindre om sønnens hygiene når gutter når skolealder? Kanskje noen mener 1 gang i uken holder. Men må bare få si at det finnes mange smågutter som er som virkelig stinker.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Uff! Håper ikke min gutt stinker! Han er 7. Dusjer vel alt fra 2 til 5 ganger i uka. Hna har ofte uhell om natta, og da dusjer han alltid før han går på skolen. Og han dusjer etter trening. Og av og til utenom også.. Slutter så absolutt ikke å bry meg om guttenene mine sin hygiene! Er ganske streng med de egentlig.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #3 Skrevet 29. oktober 2011 Det vet jeg ikke, av den enkle grunn at her er det dusj eller bad minst 2 ganger i uka. Jeg merket fort da eldste kom i puberteten, for da hadde jeg ikke helt samme styringen lenger. Og da ble den gamle svettelukten et stort problem. Jeg kommenterte og sa at daglig dusj/vask var nødvendig, sammen med at deodorant og sånt var tilgjengelig.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #4 Skrevet 29. oktober 2011 Han dusjer/ bader alt fra 2 ganger i uka til 5 kanskje. Litt avhengig av hvor møkkete han er i fra barnehagen. Er han skikkelig møkkete er det rett fra bilen til badet. Nå er min 5,5 år, men det er vel akseptabelt. Regner med han bør bade/ dusje minst annenhver dag når han begynner på skolen, avhengig av om han begynner på fritidsaktiviteter... Regner med at han gjør det.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #5 Skrevet 29. oktober 2011 Min sønn stinket nok i 5-7 års alderen. Han dusjet hver morgen og kveld,men han hadde små tisseuhell i løpet av dagen. Han merket det ikke alltid selv. Nå er han 10 og problemet har vært borte i mange år, men dusjing hver morgen er standard for ham. Min sønn på 8 dusjer 2-6 ganger pr uke. Han har rene klær hver dag og lukter aldri av urin.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #6 Skrevet 29. oktober 2011 Ca 2 ganger i uken. Har aldri hatt problem med eksem og etc. Men vasker også kattavask og. Har ein på 5 år som småskvetter. Skal vente i siste liten heile tiden så her er det dusj 2 ganger i uken og vasking 2 ganger daglig neden til. Skifter klede kva dag.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #7 Skrevet 29. oktober 2011 alt fra 3 til 7 ganger i uka =P Noen gutter stinker bare tåfis, søle og klær som har vært våte og tørket igjen. Guttungen på 7 stinker ikke, men det gjør jo ikke hans kompiser heller. Enda. Eller, jo, et par av dem har mødre som tydeligvis elsker skyllemiddel med mye lukt *grøss*
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 29. oktober 2011 #8 Skrevet 29. oktober 2011 Normalt 2 ganger i uken, evt ved behov.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #9 Skrevet 29. oktober 2011 Har en gutt på 6 som dusjer 1-2 ganger i uka. Ingen stank. Svettelukt kommer forøvrig ikke før i puberteten.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #10 Skrevet 29. oktober 2011 Har en 2.klassing på 7,5 år. Han har svømming på skolen en gang i uken, og trening to ganger i uken, alle de tre gangene dusjer han naturlig nok. Så dusjer han fra 1-2 ganger til i løpet av uken, og såpass ofte må de nesten duppes i denne alderen... Han leker i alt fra jord til fjell, blir svett og våt, tråkker i noe vann og tørker igjen, har sand i håret, gummiknotter fra kunstgressbanen overalt, blir helt skjoldete av støv i inntørket svette på halsen osv. Jeg velger å se på det som positivt at han er en sunn, frisk og aktiv unge og sender han ofte i dusjen. Men en slik dusj han selv kan ta blir han ikke ren av da, han kan vaske håret og synes det er nok med det såpevannet som har rent nedover han da, men det blir ikke en "ingrodd" 7 åring ren av altså Her må det skrubbes! En klut, såpe og skikkelig vask fra topp til tå før man skylle av igjen, da er han ren. Han gjør det selv, men må minnes på at det er nødvendig med så grundig vask, jeg følger han til badet og sørger for at det blir gjort minst et par ganger i uka..
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #11 Skrevet 29. oktober 2011 Guttene mine er 5 og 6 år. De dusjet hver kveld. Bruker ikke kropps såpe, men alltid en dusj før de legger seg!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #12 Skrevet 29. oktober 2011 Det der er sløsing. Helt unødvendig å dusje hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå