Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 Min samboer våkna en kveld, en times tid etter han hadde lagt seg, av senga som rista!!?? Han tror ikke på spøkelser eller noen ting, men denne gangen begynte han å lure altså Noen som har vært bort i noe sånt?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Jepp, opplevde det i sommer. Neste morgen fikk jeg svaret: Det hadde vært jordskjelv! Ellers kan det jo ha vært en stor maskin, en lastebil eller noe som har kjørt forbi? Ikke sikkert han våkna av lyden, men av ristinga. ?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #3 Skrevet 29. oktober 2011 Han kan ha vært i en "midt mellom søvn og våken"tilstand. Har opplevd det selv og virkelig kjent at senga smårista. Vekket samboer og spurte hva han holdt på meg men han hadde nettopp lagt seg og sa at ingenting rista på hans side. Skjønte da at jeg hadde vært litt borte og kjent ting som bare fantes i hodet mitt...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #4 Skrevet 29. oktober 2011 Jordskjelv ville vel jeg også ha merket, og lastebil merker vi ikke. Bor langt fra veien! Men den mellom søvn og våken-tilstanden har jeg også tenkt på! Jeg våknet en del ganger av at det var fullt av store klumper i hele senga mi! Dette er et av mine første minner faktisk. Skikkelig ekkelt var det! Jeg trodde jo det var virkelig! Men han sier at etter han var våken kjente han fortsatt risting. Nesten som om det sto noen og holdt fast senga og rista. hi
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #6 Skrevet 29. oktober 2011 Det samme sa min stesønn. Vi voksne bortforklarte det med drømming, tung trafikk osv.. helt til vi lå i sengen selv, og kjente det vi og. :s Mange andre hendelser i det huset, vi måtte til slutt flytte.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #7 Skrevet 29. oktober 2011 Ja, dette har jeg vært borti... Der vi bodde før, hendte det mange ganger at vi våknet av at senga ristet. Både jeg og samboeren kjente det godt - og samtidig. Det kjentes som du sier som om noen stod og holdt i sengen og ristet den. Av og til kjentes det ut som om noen hoppet i sengen. Vi hadde også mange andre uforklarlige opplevelser på dette stedet. Etter en skikkelig ekkel opplevelse kontaktet vi noen som drev med "rensing av hus". De kom, merket at det var to som gikk igjen der vi bodde, og at den ene av disse var innpåsliten, spesielt i forhold til meg (det var jeg som ble mest plaget av disse tingene). De renset boligen, og "sendte disse to videre", og etter det merket vi ikke noe mer overnaturlig der. Kan legge til at vi flyttet rundt et halvt år senere - av andre årsaker.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #8 Skrevet 29. oktober 2011 Hahaha, det var også det jeg tenkte 21.35. Nok en demon som vil ta over mannen din, hahaha.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #9 Skrevet 29. oktober 2011 Crap...nå måtte jeg jo lese det du skrev 22.38. Jeg som er alene hjemme og så grudge 2 i går.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #10 Skrevet 29. oktober 2011 Hjelp skumle svar! Men jeg har ikke merka noe annet ellers i huset! Har merka ting andre plasser vi har bodd da! Hi
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #11 Skrevet 29. oktober 2011 Dette høres veeldig kjent ut. Jeg trodde heller ikke på spøkelser før jeg flyttet inn i leiligheten jeg leier nå. Første tiden jeg bodde her prøvde jeg å innbille meg at det var noe jeg innbillte meg, men det ble mer og mer tydelig og det var ingen tvil om at jeg var VÅKEN. Det første jeg kjente var som du sier risting i sengen, eller i overmadrassen som om noen sto ved enden av sengen og ristet i madrassen. Kjente også buling under meg, i madrassen. Når jeg la meg på magen for å sove var det som noen satte seg på enden av sengen helt nede, slik hele madrassen bulte nedover. Opplevde også som om noe tungt la seg over dynen (beina mine) og om beina stakk ut var det noe som killet meg under beina, som et strå. Men da jeg virkelig begynte å bli redd var da noen begynte å dra av meg dynen. Hver gang jeg la meg ned for å sove begynte noen å dra i dynen helt i enden og dro den sakte nedover. Fy flate så redd jeg ble!! Sov hos mamma i to uker etter dette. Begynte å lure om jeg holdt på å miste forstanden eller noe, det var utrolig ubehagelig. Noen netter våknet også sønnen min og sa i halvsøvne: ååå, slutt å se på meg. Jeg måtte bare ta en tlf til de jeg leier hos og fortelle hva jeg hadde opplevd og om de hadde opplevd noe lignende i huset her tidligere. Og joda, det hadde det men hadde ikke sagt noe om det til meg siden de ikke visste om jeg ville bli plaget av det. De ringte til en dame som kom for å hjelpe de som var her "over på andre siden". Jeg synes det var helt merkelig og sykt, jeg har alltid synes slikt bare var tull. Før damen kom fortalte vi ingenting om hva vi hadde opplevd og i hvilke rom. Hun bare gikk rundt fra rom til rom en god stund, på soverommet mitt ble hun veeeldig lenge. Etterpå kunne hun forklare oss detaljert hva hun hadde sett og hvorfor. Hun forklarte at det var en mann og en kvinne, hun sa mannen skjønte hun var fra min slekt og beskreiv utseende på en prikk av min far (som jeg mistet for 10 år siden) og kvinnen mormoren til husverten. Da visste hun ingenting om oss eller at min far var død. Med det samme synes jeg dette var skremmende og ville bare glemme hele greia. Etter hun var her har det blitt utrolig mye bedre, jeg holdes ikke våken om kvelden/natten av det lenger og det beste av alt, jeg finnes ikke redd mer. Jeg kan fremdeles noen kvelden kjenne litt risting f.eks i madrassen eller høre litt tassing på gulvet men får bare en god følelse, skjønner ingenting jeg:P Eller jo, jeg har skjønt det må være mer mellom himmel og jord enn jeg trodde i utgangspunktet.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #12 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg har også opplevd risting av senga, spurte min samboer om han også kjente det. Ja, svarte han, så sovna vi.. Merkelig opplevelse, nesten så jeg i ettertid lurer på om jeg var så sliten at det var derfor jeg kjente det, men vi kjente det jo begge to.. Bor ikke i det huset lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå