Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg skal begynne i et yrkesretta tiltak nå, iform av arbeidstrening. Har aap ut mai. Nå er jeg 7 uker på vei og skal da ut i permisjon i mai, noe som passer perfekt, for da får jeg foreldrepenger også. Men det jeg lurer på er om Nav kan kaste meg ut av systemet fordi graviditeten ikke "passer inn" i den aktivitetsplanen vi har? Jeg kommer jo til å jobbe det jeg skal så lenge jeg kan, men redd for at en eventuell sykemelding kan ødelegge alt... Huff, dette ble rotete...håper noen forstår hva jeg mener og kanskje vet noe om dette:)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 du har "lov" til å bli gravid da;)Og skulle du bli sykemeldt-noe som ikke er sikkert, er ikke dette noe du kan hjelpe for.Da leverer du sykemelding til NAV. Snakk med saksbehandleren din du:)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #3 Skrevet 29. oktober 2011 Takk for svar:) Tenker det samme som deg egentlig, men litt godt å høre det fra noen andre:) Så takk igjen for at du svarte:)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #4 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg er også gravid og på aap. Er i tiltak, 28 uker på vei. Hvis jeg etterhvert ikke klarer å jobbe lenger, så må legen skrive en legeerklæring. Det er ikke sykemelding nav skal ha da, fikk jeg beskjed av saksbehandler om. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #5 Skrevet 29. oktober 2011 når jeg ble gravid for 6 år siden,så mistet jeg pengene 3 uker før termin, og fikk ikke penger før jeg starta opp igjen i et tiltak,og tidligst 6 uker etter fødselen. jeg fikk kun den engangssummen....begynte på nki ,hjemmestudie,når han var 6 uker,gikk fint det.....
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #6 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg skal svare så godt jeg kan. Situasjonen min er litt annerledes siden jeg ikke kan følge en aktivitet pga. Hoftene. Går å venter på behandling.men de gjør ikke noe før jeg har hatt billedundersøkelse.å som du sikkert forstår så er jeg gravid. Det vil si at jeg bare går hjemme å prøver fungere mest mulig. Men hadde ikke inntekt på noen måte,så gikk til nav. Sur å frustrert som jeg var,forlangte jeg hjelp å mente jeg måtte ha rett på noe mer. Jeg har fått innvilga aap etter jeg ble gravid uten å være i aktivitet. Så det jeg prøver å si er vel at jeg ikke kan tenke meg de tar bort vedtaket av den grunn. Om de gjør det.sett ned beinet å forlang litt av de. Jeg hadde ikke fått hjelp om jeg ikke gjorde det. Men,vær veldig ops.søker du om engangstønad å får den, så tar de mest sannsynlig vekk aap i en periode på 6 uker etter fødsel,fordi de mener du skal leve på en viss del av engangstønaden. Jeg var heldig å slapp,men det er fordi jeg var gravid før jeg fikk vedtaket. Å ikke omvendt.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #7 Skrevet 29. oktober 2011 Takk for alle svar:) Blir spennede å se hva som skjer,da. Men jeg får snakke med saksbehandleren min og satse på at det går greit. Har heldigvis en veldig god tone med han, så dette ordner seg nok:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå