Gå til innhold

Så flaut!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gutt i klassen til barnet mitt skal ha halloween fest,men sønnen min var ikke bedt.

Det er jo fair, innbydelsene har ikke gått ut på skolen og ikke alle i klassen er invitert så da må de nesten få bestemmme selv hvem de vil og ikke vil ha der. Eneste grunnen til at barnet mitt vet om dette er fordi noen av de som har blitt invitert har sagt det til han.

Han har jo tatt dette veldig innover seg og vært veldig lei seg, og jeg føler veldig med ham, men samtidlig har jeg sett dette på som en ok lekse i ikke alle kan gjøre alt.

Han har bedt meg flere ganger om å ringe til foreldrene for å invitere han og har ikke gjort det. De har møtt meg ved en anledning hvor vi har snakket litt og ikke sagt noe så hvis de ville hadde de invitert han.

Nå i dag traff vi dem igjen og sønnen min løp gråtende inn i bilen, hvorpå jeg sa at hvis han ville fikk han spørre selv ellers så ble det sånn.

Tilslutt spurte han selv om han ikke kunne få komme på festen. De sa jo ja og etterpå fikk jeg en sms hvor det sto at sønnen min selvfølgelig var invitert, de hadde bare glemt å invitere han ;)

Føler meg så flau for at sønnen min presser seg inn på en fest han ikke er invitert på, MED min velsignelse... Har ikke lyst til å sende han dit i det hele tatt... Føler at det blir så feil!

Legger jeg for mye i dette? Jeg tolker det ditt hen at han ikke var invitert og at det sikkert er en grunn for det. Ikke alle leker like bra sammen. Tror ikke et sekund på at de hadde glemt å invitere han.

Hvordan bør jeg ta dette vidre? Jeg føler meg så dum og føler at jeg har håndtert dette på feil måte...

Hva ville dere ha gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en sånn typisk mor som kan glemme å invitere en unge... Har ikke full oversikt til alle tider. Med X antall unger og X antall vennegjenger så er det en lett feil å gjøre. Har flere ganger sendt sms bare dager i forveien fordi jeg kommer på personer som burde får kommet i besøk...

Hvis flere av kompisene hans skal dit så send han avgårde. Han vil sikkert kose seg :)

Skrevet

Er litt forskjell på om de er 7 eller 14 år synes jeg...

Siden du sier han begynte gråte og selv spurte om å få komme regner jeg med at de er i begynnelsen av barneskolen og da synes jeg det er foreldrene til barnet som har fest som har gjort dette på feil måte. Jeg er av de foreldrene som mener at de første årene på barneskolen skal alle inkluderes. Denne "leksen" du snakker om, hvor ikke alle kan være med på alt den kommer tidsnok, og det er bedre å ta den etterhvert som vennskapene i klassen er godt etablert og ikke når alt er nytt og mange er usikre og redd for å gå glipp av noe...

Men når det er sagt, jeg lærer barna mine at det ikke er greit å invitere seg selv så jeg hadde ikke tillatt det. Her praktiserer vi at det er greit å invitere venner med hjem på besøk, men vi spør ikke foreldre til venner om å komme på besøk, da venter vi på en invitasjon. Men jeg er nok litt over gjennomsnittet redd for å være til bry da, ser jo at andre ikke er så nøye på dette med å invitere seg selv.

Skrevet

Jeg ville så klart sendt han. han har spurt selv og de har sagt ja.

Men forstår deg veldig godt i og med at det vel egentlig tyder på at han ikke er invitert.

Akkurat derfor mener jeg det er så viktig å invitere hele klassen når det er slike ting!!!!! Unger BLIR såret uansett hva vi voksne sier. Hvorfor i all verden skal unger måtte lære på DENNE måten at ikke alle kan være med på alt!??

Skrevet

Jeg glemte å be en gutt sist sønnen min hadde bursdagsfest, så vet at det er fullt mulig:-) ikke tenk mer på det, vær glad for at han får gå på festen han har hatt så lyst til å være med på.

Skrevet

JEG HADDE TENKT LIKT SOM DEG, MEN JEG HADDE LATT GUTTUNGEN MIN GÅ SIDEN HAN ALLEREDE HADDE FÅTT ET JA!

SORRY, caps lock var på men jeg gidder ikke skrive på nytt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...