Gå til innhold

Er det jeg eller min bror som er på bærtur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bror som jeg alltid har hatt et godt forhold til. Det har selvsagt vært litt kjekling og gnistninger innimellom, men ikke noe som ikke har blitt ordnet opp i.

Nå er imidlertid min bror dødelig fornærmet, og nekter å prate med meg. Saken er den at for litt siden var han på trivselstur sammen med jobben, og som vanlig drakk min bror seg dritings, noe han nesten uten unntak gjør når han er på fest. I tillegg har han en tendens til å bli kjepphøy og slenge med leppa når han drikker for mye.

Nuvel. På denne aktuelle festen hadde han blitt skallet ned av en annen kollega, sikkert etter drittslenging fra begge. Ingen husker noe av det som skjedde, men min bror fikk iallfall en diger blåveis. Hjemme denne helga satt hans samboer med to barn, der det ene er bare noen uker gammelt.

Nå i etterkant har jeg og min samboer mottatt flere meldinger fra han der han strengt ber oss om å IKKE fortelle hendelsen til noen, i tillegg til at vi skal lyve om hva som har funnet sted om noen spør hvorfor han har blått øye.

For et par dager siden var min bror hjemme til min mor og far der jeg traff på ham. Jeg hilste på ham og spurte med et smil om munnen hvordan det gikk med Rocky. Men han ga meg da bare en kald skulder. Jeg forsøkte så på en penere måte å spørre hvordan det går med ham, men han overså meg fullstendig. Det var sikkert flåsete sagt av meg det med Rocky, men synes egentlig hele situasjoen er tragikomisk. Men visstnok så er grunnen til at han er sint på meg og ikke vil prate med meg at jeg ikke har ringt ham og hørt hvordan det går med ham. Joda, jeg kunne sikkert ringt ham. Men samtidig så har jeg ikke tenkt at det var nødvendig at min bror på godt over 30 trenger trøst og sympati etter nok en gang å ha dummet seg ut i fylla. Min sympati ligger heller hos min svigerinne som var hjemme med en nyfødt og eldstebarnet.

Jeg synes det er helt feil fokus å være sint på meg og det å skulle legge lokk på saken og få folk til å lyve, i stedet for å være litt ydmyk og ta tak i sin egen situasjon og de utfordringer han har.

Så hva mener dere, er jeg en dårlig søster som ikke tok kontakt med min bror, eller er et han som oppfører seg vanskelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er begge to på bærtur.

Det er ikke noe mer enn vanlig søskenlojalitet å ikke hinte om hendelsen foran foreldre, samt å ikke fortelle hva som er skjedd selv når man blir spurt. Det at han vil lyve og legge lokk på er ikke din sak.

Samtidig trenger han ikke bli fornærma fordi du ikke ringer han og hører hvordan det går.

Skrevet

Mine foreldre visste om hendelsen fra før av. Og ikke fra meg, men fra ham selv.

Skrevet

Det er han som er på bærtur..ikke du :)

Skrevet

Han høres ikke så veldig sympatisk ut... En liten spøk må han da tåle.

Skrevet

Såpass må han tåle når han har dritt seg kraftig ut!

Så sympatien går til din svigerinne som er sammen med tufsen.

Mao, HAN er på bærtur, ikke du.

Skrevet

Sånn der er jeg og min bror og. Han blir dødelig fornærmet når jeg er så uhelidig å si noe som ikke passer han og det er likedan andre veien. Veldig slitsomt.

Skrevet

Det er feil at du sier noe til foreldrene dine så lenge han har bedt deg om å ikke gjøre det.

Det er barnslig av ham å bli sur pga det.

Så er det opp til dere begge å bli voksne og ikke reagere som treåringer i sandkassa.

Han må innse at han har ansvaret for en familie nå og ikke kan drive å utsette seg for fare ved å drikke seg dritings.

Du må la ham få ordne opp i dette selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...