Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 Igår var jeg på sykehuset å fikk påvist svangerskapsforgitning. Har et blodtrykk på 167/111, 1+ i proteiner/egghvite og 1-2 i ødemer, og har 35 fullgåtte uker idag. Er førstegangsgravid. Babyen har det heldigvis helt fint og estimert vekt var 2430 g. Legen bestemte seg for å sende meg hjem siden jeg ikke hadde vondt i hodet. Kjenner jeg blir stressa og redd av hele situasjonen, burde jeg ikke egentlig vert på sykehuset med et så høyt blodtrykk? Og hvor høyt skal det være før en blir satt igang? Er så utrolig redd for at noe skal gå galt, så nå bekymrer jeg livet av meg!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Ta det med ro. Føler du at du ikke bør være hjemme, drar du rett og slett tilbake til sykehuset. Jeg ble innlagt i den situasjonen omtrentlig, men var da i uke 34. Jeg for min del tror jeg hadde bedt om å bli satt i gang eller få ks slik at ikke ungen blir dysmatur i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #3 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg ble lagt inn på sykehus med en gang jeg fikk påvist svangerskapsforgiftning,lå der i 3 uker så ble det hastekeisersnitt i uke 35. Jeg syns du burde være på sykehuset,du kan plutselig bli kjempe dårlig slik som jeg ble og da må ungen ut,fort! Du skal ikke være hjemme og være redd og dårlig. Reis på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #4 Skrevet 29. oktober 2011 Så lenge barnet har det bra, er det egentlig ingen stor fare! regner med de har tatt blodprøver, sparkeprøver etc, og så lenge de (leververdiene) er OK, så er det bare å roooooooe det ned! Jeg har hatt svangerskapsforgiftning 3 ganger, og har vært ut og inn av sykehuset de siste 6 ukene før fødsel. Du blir ikke satt igang og det blir ikke tatt KS med mindre leververdiene dine blir dårligere eller det blir påvist dårlige vekstvilkår hos barnet. Blodtrykket ditt er ganske høyt, så jeg regner med du har fått beskjed om å komme tilbake på kontroll i løpet av et par dager? Går det ikke ned ved at du tar det med ro, kan det hende du blir satt på BT medisiner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå