pandabjørn Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 Var hos legen i går pga jeg hadde fått et rød utslett på venstre legg, det viste seg at det var helvetsild jeg hadde fått jeg fikk streng beskjed å holde meg i ro så jeg ble sykmeldt ut neste uke! er det noen som har hatt det samme som meg, og hvordan utarta det seg?? hvor lenge hadde dere det? ser jo at utbrudet har blitt større siden igår, jeg har heldigvis ikke no feber, har hatt to dager med feber på 39,5 !
Liv & Røre Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Vet ikke hvor lenge det kan vare, men når vablene begynner å tørke inn er det forhåpentligvis på retur... Pass på at du får god smertelindring så du ikke ender opp med kroniske smerter.
pandabjørn Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg har smerter hele tiden, og verre når jeg går men jeg kan jo ikke spise smertestillende hele tiden heller...har fått antibiota av legen som er ferdig om 6 dager!
Aktivegutter Skrevet 29. oktober 2011 #4 Skrevet 29. oktober 2011 Ja jeg har hatt helvetesild - med fullt utslett:( Jeg fikk dette i forbindelsen med at "alt" immunforsvar jeg hadde nærmest forsvant over natten da jeg ble smittet av salmonella. Så vanskelig for meg å si når man blir frisk. Jeg hadde to sykdommer samtidig. For meg startet det med en "prikk" på ryggen som klødde. Deretter ble det bare vondt verre. Jeg hadde også feber. Det verste for meg var at det tok så leng tid å få tilbake immunforsvaret mitt. Alt av sykdommer og virus fikk jeg de neste 2årene, men igjen - det kan skyldes matforgiftningen. Anbefaler deg å ta vitaminpiller og bygge deg opp igjen. Jeg måtte gå den harde veien med å få nesten alle sykdommer på ny - for å bli herdet. God bedring!
Tante Gustava Skrevet 29. oktober 2011 #5 Skrevet 29. oktober 2011 Har du fått antibiotika mot helvetesild? Det var merkelig siden helvetesild ikke forårsakes av bakterier, men av virus. Antibiotika har ingen virkning, så fremt du ikke har fått det mor infeksjon i sårene? Du skal ikke ha antibiotika, men evt antivirale medikamenter (som f.eks zovirax). Jeg hadde helvetsild som 8 åring, det satt som et tykt belte i hele korsryggen og frem på magen. Fy f... det var jævlig vondt. Jeg fikk paralgin forte, og det er heftig for en jente på 8 år. Hvis du har vondt skal du ta smertestillende. Du har muligens fått resept på smertestillende, da kan du bare følge forordningen fra legen. God bedring!
pandabjørn Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg tar 4 piller apocillin hver dag, og det er jo antibiotika, har lest på nett at man skal ta zovirax eller noe annet men det har jeg ikke fått..jeg skal ringe legen til mandag for han ville høre hvordan jeg har det..
pandabjørn Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 29. oktober 2011 jeg kom akkurat på at jeg hadde en crp på 44 så det er sikkert pga jeg har fått antibiotika...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå