Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 Min gutt har en kompis på besøk. Denne vennen bor et stykke ifra så hans foreldre spurte om han ikke kunne være her hele dagen. Greit nok det. Men guttene som er 6år krangler så busta fyker. Jeg går selvsagt mellom, men guttene er svært forskjellige. Jeg har aldri før møtt denne vennen av min sønn. Han er en venn fra fotballtreningene som min mann tar med gutten vår på. Er det helt feil å ringe hjem til besøkets foreldre og be han bli hentet? Eller vil jeg da fremstå som om jeg ikke klarer å håndtere dem selv? (er jo sannheten da) Min sønn er ikke perfekt, men gutten som er på besøk er jo helt spinnvill. Svært dominerende og må hele tiden "passes på". Eller er det slik jeg bare må forvente?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Hva er poenget med at han skal være det hvis de bare krangler? Med mindre dette var for å gjøre en barnevakttjeneste da.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #3 Skrevet 29. oktober 2011 Tror gjestens foreldre ser på meg som en barnevakt ja, men poenget var at guttene skulle få leke sammen. Iallefall fra min side. Tror jeg må ringe, for slik som dette kan vi ikke ha det i hele dag. Takk for svar! H.I.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #4 Skrevet 29. oktober 2011 Kansje du kan sette ned guttene og snakke skikkelig med dem først? gi guttene en advarsel, si at denne typen oppførsel ikke er akseptable fra noen av dem, og at de enten må bli enige eller så får gutten reise hjem. Slik at guttene forstår at dersom besøket blir avbrutt er det en konsekvens av at de ikke oppfører seg bra mot hverandre. Litt krangling må en jo tåle, og siden gutten ikke har vært på besøk hos dere før, tar det nok litt tid og tilvenning før de finner tonen i en ny setting. men det er tydeligvis nok, og det er mye igjen av dagen enda. jeg ser ikke noe galt i å ringe. Jeg som mor ville heller fått en telefon dersom mitt barn var på besøk hos noen som han kranglet så ille med, istedet for å tro alt var greit hele dagen, for så å høre om det når jeg kom og hentet kvelden.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #6 Skrevet 29. oktober 2011 Går det ikkje så går det barre ikkje )
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #7 Skrevet 29. oktober 2011 Dersom jeg var mammaen til den andre gutten så ville jeg gjerne at du hadde ringt meg og forklart det akkurat som det var - at de krangler som busta fyker og at du ikke helt vet hva du skal gjøre. Da hadde jeg så klart kommet og hentet sønnen min, må jo være slitsomt å krangle med noen i en hel dag! Vi skal jo verne barna våre; som voksen hadde jeg aldri orket en dag med noen jeg ikke likte eller hadde kjemi med, så hvorfor skulle min sønn ha måttet det? Regner jo med at du allerede har prøvd å fredsmegle xx antall ganger Gi imidlertid beskjed om at hvis ikke kranglingen stanser, så må den besøkende gutten hjem. Slik er de med på å lære at uønsket handling får konsekvens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå