Gå til innhold

Ha gjør dere for å hjelpe andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke allverdens med penger eller overskudd på energi, men jeg lever likevel et priviligert liv føler jeg. Lurer litt på hva dere andre gjør for å hjelpe andre? Hjelper dere fremmede? Hva gjør dere med klær hvis det er ingen dere kjenner som vil arve dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fadderbarn

Jeg er frivillig ved idrettsskolen

Jeg gir bort klær til Røde Kors-huset (lokal variant av Fretex)

Jeg gir julegaver til barn via Frelsesarmeen

Jeg er frivillig ved suppestasjon

Og så kjøper jeg rosa sløyfer, gir jevnlig til rydding av minefrie skoleveier og slike ting.

Skrevet

Jeg var med i en privat orginisasjon som het "Lift Gambia" og gir gamle klær til fretex....

Ellers prøver jeg å gjøre godt der jeg er;)

Skrevet

Jeg sender gjerne en pakke med klær på egen regning om jeg kan, jeg har meldt meg til tjeneste på frivillighetssentralen, så jeg kanskje kan hjelpe noen å handle, komme seg til frisøren, slå av en prat etc. Og så har jeg åpne dører for alle som måtte trenge det av nabolagets unger, har derfor alltid gjester og et fang.

Skrevet

Gir 225 kr i mnd til Redd Barna, og gir titt og ofte til andre veledige organisasjoner som frelsersarmeen, røde kors og innsamlingsaksjoner. Kjøper blad hos gateselgere og gir av og til til tiggere (selv om mange mener det er fyfy). Støtter også opp om lokale gjenbruksbutikker, hvor inntektene går til å hjelpe andre.

Skrevet

Da jeg var frisk la jeg ned 10-15 timer i uka i organisasjonsarbeid, som trener osv. I tillegg stilte jeg opp i utallige timer med leksehjelp for venner osv i ungdommen.

Nå er bidraget mitt å hjelpe til og ha omtanke for de i mine omgivelser når jeg klarer det. Dessverre er det nå slik at det ofte er jeg som trenger hjelp og det er vanskelig.

Jeg har fler som kan arve tøy og deler etter beste evne på det jeg har.

Vi er også faddere for en jente (sos-barnebyer) og gir selvsagt til f.eks. tv-aksjonen.

Skrevet

Jeg er ikke så flink å sende penger ut av landet, men jeg gir bort barneklær til folk her hjemme som jeg vet ikke har allverdens.

Jeg gir bort bussbiletten min om det er overgang og jeg ser noen jeg kjenner på bussholdeplassen.

Sitterbarnevakt for venner og bekjente.

Kjøper Er lik Oslo

Gir penger til frelsearmen.

Skrevet

Er med i det lokale idrettsstyret, nå som jeg har barn med. Foreldrekontak på skolen.

Kjøper alltid kaffe og brus osv på arrangement når vi er på fotball/håndballkamper, selv om man kunne kjøpe på butikken ved siden av hallen for halv pris.

Jeg gir til Redd Barna, Care og Leger uten Grenser ikke fast, men når feriepenger kommer og desemberlønna (disse er litt større, så da gir jeg en god del av "overfloden"...

Klær leverer vi til containere, her varierer det mellom UFF; Frelsesarmeen og en til som bytter på plassen ,virker det som....

Skrevet

Jeg stiller opp for familie og venner.

Har åpent hus for tantebarn (flere av de har bodd her )

Har tatt i mot yngste datteren til x mannen til søsteren min med åpene armer. Hun har fått alt hun trenger av leker,klær ol av oss og hun kan komme hit når hun vil.

Har jobbet frivillig på barnehjem i Thailand og i landsforeningen for barnevernsbarn.

Har deltatt i div leteaksjoner

Kjøper = Oslo og gir det tilbake så de kan selge det på nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...