Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Han-dde-i-armene-vre-2599990.html Huff og huff, når skal de begynne og ta fødende på alvor? Mine varmeste tanker til de som har mistet gutten sin:( <3
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Er ikke bare på Haukeland dette skjer altså. Jeg opplevde akkurat det samme et annet sted i landet. Storebror var stor og satt fast, han endte opp på nyfødtintensiven og det var på hengende håret vi unngikk hjerneskade, heldigvis gikk det bra. Da jeg ble gravid igjen ville jeg ha keisersnitt da estimeringene viste at dette barnet var enda større, men det fikk jeg ikke siden de mente det ikke ville skje igjen. Det gjorde det, og denne gangen gikk det ikke bra. Denne gangen ble barnet sittende så lenge at det mistet bevisstheten pga oksigenmangel... Da de endelig fikk ungen ut måtte det gjenopplives og var i tillegg hardt skadet i skulder og arm etter at det måtte "brekkes" løs. Dette barnet er nå 30% invalid, ingen hjerneskade heldigvis, men varig skadet i skulder og arm. Fylkeslegen startet en tilsynssak, men konklusjonen var at siden førstemann jo kom seg ut til slutt var det ingen grunn til å ta keisersnitt andre gangen, jeg hadde jo bevist at det var mulig å få barnet ut. Denne konklusjonen bla satt av gynekologer/fødselsleger fra Oslo. Etterpå har jeg lest av om barnet sitter fast i skuldrene fordi det vrir seg feil nedover fødselskanalen er det liten sjanse for gjentagelse, men om det sitter i skuldrene fordi det er stort er gjentagelsesprosenten høy.... Får helt vondt i magen når jeg leser denne artikkelen, for akkurat så ille kunne det gått for oss også. Jeg forstår at man ikke kan ta snitt på alle som venter store barn, det blir jo født veldig mange store barn, men at de ikke kan ta snitt når det ventes et stort barn av noen som har opplevd komplikasjoner tidligere er et mysterium for meg, det er å ta sjanser! Skjønner godt at de reiser til Thailand neste gang, hadde jeg også gjort.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #3 Skrevet 29. oktober 2011 Huff, føler virkerlig det verker i hjertet mitt for dem! Mistet selv sønnen vår på Haukland i 2009, hadde setefødsel hvor ungen satt fast, hadde tryglet om ks, men de sa at rønken viste at bekkenet mitt var stort nok til dette. Barnet vårt døde 3 dager etter pga fatale skader på hjerte og venstre lunge. Trodde de hadde lært litt siden da.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #4 Skrevet 29. oktober 2011 Får helt vondt inni meg! At slikt i det hele tatt kan skje!?!?!? Tviler på at det hadde skjedd i USA f.eks. Der får du kesiersnitt om du ber om det, en helt annen verden så klart, men noe midt i mellom hadde kanskje ikke vært så dumt. Ingen barn i Norge skal være nødt til å dø, fordi en lege mener at vi på liv og død skal fø vaginalt, herre Jesus!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #5 Skrevet 29. oktober 2011 Nok en historie fra Haukeland. Glad jeg ALDRI skal føde ved det sykehuset!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #6 Skrevet 29. oktober 2011 Slike ting skal ikke kunne skje 2011. Det er alltid en rissiko at noe skal gå galt men dette dere skirver burde ikke skje.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #7 Skrevet 29. oktober 2011 Helt tragisk! ((( Glad jeg ikke skal føde der.. med mindre det oppstår komplikasjoner underveis. Da blir jeg visst henvist til Haukeland :///
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå