Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Cassandra Beathe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tuller? Jævlig, stakkars unge...

Skrevet

Jeg heter selv Cassandra :) Men hadde jeg vært deg så hadde jeg valg kun 1 av de... Eller sette Beathe sammen med et annet navn. Cassandra er et langt navn så det syns jeg må stå alene.

Skrevet

Ja, det er ikke noe galt med navnene hver for seg, men kombinasjonen var helt grusom. Cassandra er et navn som helt klart passer best alene, og i allefall IKKE sammen med Beathe...

Meg over deg :)

Skrevet

GRUSOMT!!!

Cassandra er ikke fint uansett, men det er jo min mening.

Jeg synes så lange navn som Cassandra ikke bør kombineres med andre navn, det blir så tungt. Cassandra og Beathe er for meg navn av veldig ulik karakter og de matcher derfor ikke hverandre i det hele tatt. Dessuten skjønner jeg ikke vitsen med en -h- i Beate, det er bare kompliserende (selv om akkurat det matcher et navn som begynner på C)

Skrevet

Cassandra er et sånt navn jeg har fordommer mot, der lyser det ung, enslig mor uten utdanning...

Beate er fint, men uten den h'en, man uttaler navnet helt likt så den er bare i veien. Hver gang man skal oppgi navet må man si: "Beathe med h."

Ville aldri satt de navnene sammen, det er jo helt forskjellige typer navn og passer dårlig sammen.

Skrevet

Signerer henne over!

" Cassandra er et sånt navn jeg har fordommer mot, der lyser det ung, enslig mor uten utdanning"

ENIG!

Og Cassandra Beathe var jo virkelig snasent..

Skrevet

Hmm..jo takk for den. Syns det blir feil å dømme personer ut ifra navn.

Hilsen Cassandra :)

Skrevet

Ja, jo... men Cassandra demonstrerer at mora beundrer amerikanske og moderne navn. Men følte de det ikke også slik da Monica ble moderne på 70-tallet?

Jeg er ikke gammel nok til å huske noen negative reaksjoner på Monica og lignende navn.

Skrevet

jeg fikk navn cassandra fordi mamma falt pladask for navnet igjennom en abba sang. er ikke så sor fan av navnet selv, men nå fikk jeg det navnet :)

Skrevet

nettopp... .:)

er litt det som er gjengs med sånne navn... Er ikke deg de sikter til når de har fordommer mot navnet, men moren din tror jeg.. Og du bekrefter det jo litt selv :)

Personlig syns jeg det er et vakkert navn, men syns det er litt for internasjonalt for mitt erkenorske etternavn....

Skrevet

Jeg vet ikke hvilken ABBA-sang du mener, men selv om jeg har falt for sangen "Chiquitita", betyr det ikke automatisk at jeg vil kalle dattera mi for det.

Skrevet

Grusom. Cassandra og Beathe er grusom hver for seg også. Skal du kalle ungen din Beathe, så skriv hvertfall Beate. Å legge til ekstra bokstav er bare tull.

Skrevet

Cassandra er fint! Det er ikke Beate/Beathe.

Skrevet

Beate er et vakkert navn og ikke så enormt oppbrukt.

Cassandra.. not so much.

De blir i samme elendige sjangeren som Vanessa, Melissa, Chanielle, Marielle og andre spynavn.

Skrevet

Like fint og konsist som Gabriel Ronny.

Skrevet

Seriøst - Beathe???

Det heter vel Beate, blir helt unaturlig å uttale navnet med en h inni, Beat-he var virkelig fælt.

Beate er et fint navn, Cassandra er ikke akkurat min smak, Beathe ble bare fælt.

Skrevet

Navnene klinger jo greit sammen, men liker egentlig ikke noen av de. I allefall ikke Beate. Hva med Christine eller Agnete?

Skrevet

Et av de værste navnene jeg har hørt på lenge!

Skrevet

Too much. Men det som er så fint er at alle uansett venner seg til barnets navn i løpet av de første par ukene - og så er det som om det aldri kunne hatt et annet navn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...