Gå til innhold

Peiling på lån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ca 800 000 i inntekt, 880 000 hvis/når jeg får meg ny jobb. Huset vårt kan nok bli solgt for min. 2 850 000. Alle lån samlet (billån, kredittlån, huslån) er på ca 2 270 000, utenom kommer studielån på ca 230 000.

Noe poeng i spørre om refinansiering? Vet vi kan greie det, for vi har ikke høyt forbruk, men tro om en bank vil gå med på det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da går du i banken og spør for det kommer veldig ofte an på banken og personen som avgjør dette, det finnes også lånekalkulatorer. Bare å prøve, det værste som kan skje er at du får nei

Skrevet

med mindre dere har betalingsanmerkninger etc kommer dette til å gå helt fint :) under 3 x inntekt med potensiale for økt inntekt er en god økonomi. Dere har samtidig en god lånegrad på boligen :)

Skrevet

Ingen betalingsanmerkninger, har aldri hatt heller:)

Kommer vel egentlig uansett til å gå opp i lønn, uansett om jeg får ny jobb eller ei. Går i redusert stilling fra ei 100% stilling, så kan bare gå opp i den om jeg vil... Men trives ikke i den jobben og vil heller ha en ny jobb innen det jeg videreutdanner meg til:) Den jobben tilsier høyere lønn også, enn 100% i min nåværende jobb...

Skrevet

Takk for svar, by the way, trykka litt fort.

Skrevet

Har lyst til å bake forbrukslån inn i huslånet, da vil vi ha et samlet huslån på ca 2 060 000, med billån og studielån ved siden av. Da har vi glatt råd til å betale 15-16000 i mnd på bare huslån. Gulp, har veldig lyst til å gjøre det ja.

Men så var det det å tørre da.

Skrevet

Men hva er det å tørre? skjønner ikke hva du er redd for? (er ikke spydig ment, helt seriøst)

økonomen

Skrevet

Sitter så innmari med lua i hånda når jeg er i banken:(

Skrevet

åja sånn ja... Ikke vær redd for det! Du skal jo ikke har mer penger, så du sitter i grunn ikke med lua i hånden altså :) Dessuten er det mange steder du kan søke på nettet. Prøv det.

Er veldig, veldig lurt å gjøre det du gjør! Vær stolt over at du tar en god beslutning for økonomien din! Tror ingen i banken vil se ned på deg :)

Økonomen

Skrevet

Takk for oppmuntring :) Kjenner jeg svetter i hendene bare ved tanken på å oppsøke bank. Skal se om jeg får samlet nok mot i løpet av helga til å kontakt banken.

Har et regneark/ budsjettark og vet vi hadde klart det kjempebra, men ja... :)

Skal virkelig mote meg opp og se å få gjort noe med det.

Skrevet

Altså, om du greier å håndtere lånet i dag, med forbrukslånsrenter så er ikke dette noe problem :)

Lykke til! Det løser seg så fint :) Skriv her når du har fått svar da

Skrevet

Vi greier det, men det er såvidt egentlig. Henger litt etter innimellom og må be om betalingsutsettelse, men alt blir betalt innen rimelig tid uansett.

Vet ikke om det teller negativt..

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke sagt et ord om uansett så blir det ikke noe tema. Så lenge du har fått betalingsutsettelsen så er det bare mellom dere og der dere låner penger i dag.

Pust med magen, og ha trua på deg selv :)

økonomen (igjen)

Skrevet

Tusen takk, du har overtalt meg, så da mangler bare motet, og det skulle jeg finne. Er det lurt å ta med regnearket f.eks. Vise at jeg har tenkt over det og at det er realistisk for oss?

Vil greie å spare opp til en OK buffer fremover også...

Skrevet

Det er nok lurt ja. Ikke alltid de er så interessert å se nøye på dem, men det er lurt å vise at du har en plan. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...