Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Har et barn på 1 år. Det var ikke planlagt å bli gravid, men både jeg og bf ønsket barn. Vi flyttet sammen, men fikk problemer etter en stund. Bf flyttet ut 3 mnd etter fødsel. Vi hadde et veldig dårlig samarbeid den første tiden og kommuniserte dårlig. Men for ca. 6 mnd siden så klarte vi å skjerpe oss og samarbeidet ble mye bedre. Grunnen til at jeg ble gravid var fordi vi ikke brukte prevensjon (jada vet det ikke var så lurt).. Men fikk beskjed av leger at jeg mest sannsynlig måtte ha hjelp til å bli gravid. Dette stemte jo tydeligvis ikke! Så etter fødselen begynte jeg på p-piller, for ønsket ikke å bli gravid igjen med en gang. Så her en dag for 3 mnd siden så havnet jeg og bf i samme seng. Vet ikke hva som skjedde, virker som at vi bare måtte ha hverandre der og da :S Skjedde bare den ene gangen, og kommer ikke til å skje igjen! Siden jeg gikk på p-piller så fulgte jeg ikke så godt med på syklusen min, men for en uke siden syns jeg det var veldig lenge siden jeg hadde hatt mensen, og den siste tiden har jeg lagt en del på meg (noe jeg trodde kom av p-pillene). Fikk panikk og tok en graviditetstest som var POSITIV! Ble sendt på ultralyd for å se hvor langt på vei jeg var og for å se etter mulige skader siden jeg hadde tatt p-piller hele veien.. Ultralyden viste at jeg var 12 uker på vei Vet ikke om jeg skal le eller gråte.. Har jo tatt p-pillen hver eneste dag til samme tidspunkt, har heller ikke tatt noen medisiner som kan ha svekket virkningen av de. Bf er den eneste jeg hadde sex med, så han er faren. Men hva gjør jeg nå da? Hadde aldri tatt abort, hadde ikke klart det. Men hadde det så utrolig tøft den første tiden jeg ble alene med barnet jeg har fra før av. Mye rykter og dømmende folk som ser ned på en alenemor. HVordan kommer det til å bli nå da, alenemor til 2? Og hva kommer NAV til å si når dem ser at bf er den samme som til det første barnet?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #3 Skrevet 29. oktober 2011 Godt der var med samme mann, da blir i hvertfall barna helsøsken. Og du, ja du må jo bare ta konsekvensene av 5 minutter i senga. Gratulerer!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #4 Skrevet 29. oktober 2011 Men kan jeg miste stønadene mine når NAV finner ut at jeg har hatt sex med bf til mitt første barn?? Gjør jeg det så må jeg selge huset
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #5 Skrevet 29. oktober 2011 Nå er ikke jeg ekspert på stønader o.l, men vil tippe at siden dere ikke bor sammen så trekkes ikke stønadene tilbake, selv om han er far til det nye barnet? Uansett, kjip situasjon, men det er jo faktisk en fordel at begge barna dine har samme far da? Det finnes jo faktisk x-kjærester som har lyst på flere barn som planlegger å lage nytt barn selv om de ikke bor sammen og vil heller ikke gjøre det. Slik at barnet de har fra før får seg ekte søsken:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå