Gå til innhold

Faen, tror jeg har fått brystbetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt smått hodepine de siste dagene og etter jeg pumpa istad hadde jeg vondt på ene siden av puppen.

Når vi kom hjem var puppen hard og kjempe vond og det dunker. Har nesten ikke hatt melk idag heller.

Plutselig begynte jeg å fryse noe voldsomt, tok tempen under tunga og den viste 38,5 og siden man skal legge på en grad under tunga har jeg 39,5. Føler meg helt fint utenom, bare trøtt, men det er siden det er kveld.

Babyen får melka mi på flaske så er det noe jeg må være forsiktig med? Kan h*n drikke melka mi? Kommer jeg til å smitte h*n med noe?

Pumpa nå og kom bare litt så nå dunker det og gjør vondt når jeg får frysetokter. Har tatt en paracet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste du kan gjøre er å ta en varm dusj og massere brystet ditt ganske hard. Det gjelder å få bort det "harde". Babyen din blir ikke smittet av noe og du må bare amme for harde livet slik at det løsner. Gå med ull - iallefall ullinnlegg. Blir brystene kalde kommer betennelsen fort tilbake.

Skrevet

Kom deg i dusjen jente! Hadde det PRIKK LIK deg noen dager etter fødselen. Hadde 39,5 da jeg fant ut at jeg kanskje kunne ha en begynnende betennelse. Feberen forsvant etterhvert som jeg sto i dusjen og masserte. Fort deg!!!

Skrevet

Har vært i dusjen og sitter med fleecesokker, morgenkåpe og dyne så dunker ikke mer, men er vondt når jeg kommer borti. Har 39,9 i feber nå. Tror pappaen skal ta babyen i natt. Jeg har også akkurat født

Skrevet

Prøv å massere ut litt mer for å tømme puppen litt. Vet det er ubehagelig og regelrett vondt, men det hjelper deg veldig. Jeg fikk i panikk ei søster til å dra på butikken og kjøpe el brystpumpe mens jeg dusjet! Det trenger du ikke altså;)

Det kan bli tøft(vondt) de neste par dagene, men så gir det seg og amming blir godt;)

Hopp i dusjen med en gang du kjenner feber, helst før da:) Du vil ikke ha en skikkelig betennelse!

Skrevet

Begynner å bli bedre nå :)

Har fått pumpa ut en del og er kun trøtt pga paraceten :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...