Gå til innhold

Dere med ungdommer, betaler de husleie hjemme?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt ikke.

Vi har mer enn nok plass, vi trenger ikke pengene og de sparer pengene sine slik de kan få kjøpe egne boliger etterhvert.

Skrevet

Mener du ungdommer under 18 år?

Tar da ikke betalt for BARN som bor hjemme under 18 år. Kommer heller ikke til å ta betalt så lenge de er under utdanning hvis de velger å bo hjemme utover det heller...

Skrevet

Nei, men jeg forventer at de jobber og betaler en del andre ting selv. Unødvendige klær og ting tang de bare ønsker seg bl.a. Så lenge de går på skole får de bo her gratis.

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Ungdommer, da tenker jeg barn i alder 13-18 år... Er ikke dette unge mennesker som går på ungdomsskole og videregående? Altså uten inntekt, bortsett kanskje noen av de har sommerjobb eller en dårlig betalt deltidsjobb.... Nei, selvfølgelig gjør vi ikke det. Synes det er hårreisende hvis ungdom under 18 år må betale for seg hjemme...

Skrevet

Er selv 23 år, bodde hjemme hos min mor til jeg var 21, betalte husleie på 800 kr fra jeg var 17 til jeg flyttet hjemme ifra, rett og slett for å lære hvordan det funker i virkerligheten, var jeg selv som ba om å få betale husleie. Da diskuterte vi hvor mye jeg skulle steppe inn med av penger, og ble til slutt enige om 800 kr, jobbet ikke, så hadde kun stipend på 1500 i mnd.

Skrevet

Det er da vel ingen som tar betalt av sine egne barn under 18 år? :-O

Skrevet

Så lenge mine barn går på skole og er under utdanning, det være seg videregående eller høgskole, skal de ikke betale for seg hjemme. Husleie skal jeg aldri kreve av dem.

Skrevet

Her bor de gratis så lenge de går på skole.

Den dagen de slutter på skole og går ut i full jobb forventer jeg et bidrag til husholdningen. Det skjer uansett ikke før de er ferdig med videregående, har jo et håp om at de vil studere utover det også...

Jeg kommer til å støtte økonomisk så godt jeg kan så lenge de er under utdannelse, da vil jeg overhodet ikke kreve penger av dem.

Skrevet

Leste bare et annet innlegg som heter "trenger hjelp" hvor det er en 19-år gammel jente som betaler 2.500 kr i husleie samtidig som hun passer broren nesten hver dag, uten å få betalt for det :o Stakkars jente :(

Skrevet

hvis min 17 åring får skarve 1700 kr i stipend så skal ikke de brukes på husleie, men på annet nødvendig utstyr evt. hun trenger i forbindelse med skole/utdanning.

Skrevet

Vår eldste sønn har begynt å jobbe, men har enda ikke "dallet" seg til å flytte ut. Vi syns det er helt greit, men ønsker selvsagt å lære han litt økonomi oppi det hele. Så han betaler en symbolsk husleie. Det han ikke vet er at denne summen setter vi inn på sparekonto for ham, så han skal få de tilbake som egenkapital når han skal ut på boligmarkedet.

Og ungdom som er under utdanning betaler selvsagt ikke husleie hjemme.

Skrevet

Ville nok ha opprettet en BSU-konto til datteren min(etter hun er 18), som hun skulle sette inn 500 kr i måneden på, for at hun ikke skal bo gratis, men uten at jeg skal tjene noe på henne. Pengene ville hun jo få bruk for når hun skulle kjøpe et eget husvære :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...