skatten 21.41 Skrevet 29. oktober 2011 #26 Skrevet 29. oktober 2011 Ja unnskyld, skadelig mentalt var det rette uttrykket som ble brukt. Og dette i en sammenheng mot en mor som lot barnet gråte 5 min før hun gikk inn og trøstet. Det er nok det som gjør at folk reagerer kraftig. MEN nå skal jeg gi meg også....! god helg
Skaubinna Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #27 Skrevet 29. oktober 2011 Tror det har blitt misforstått at jeg ikke er for uenigheter og for all del, jeg mener ikke at alle skal være enig med meg heller. Det jeg mente med dette innlegget, var vel mer hvilke virkemidler noen bruker for å få frem poenget sitt. Blir det å være uenig når man skal få motparten til å føle seg som en mindre egnet mor? Hvorfor bruke sarkastiske måter å svare på, hvorfor henge ut enkeltpersoner? (det gjelder altså begge veier og jeg snakker på generelt grunnlag her) At noen syns skrikekurer er horribelt er ok, at andre ser det som en løsning burde også være ok. Hvorfor skal det igjen og igjen dras frem linker om hvor skadelig det er? Hvis noen reagerer så veldig på dette, kan man jo heller spørre hva den enkelte mener med skrikekur før man halshogger? Jeg skjønner det ikke!!!! Er det noen her inne som bruker skrikekurer slik jeg oppfatter "motstanderne" tror? Jeg har ikke hørt om noen. Jeg gjør det heller ikke selv. Det er her kjernen ligger syns jeg. Jeg tror ikke det er noen som lar spedbarna sine ligge og gråte seg i søvn, derfor blir det også følelser rundt dette. Ingen liker vel å føle at de gjør ting som er skadelige for barna sine. Man må bare anta at alle foreldre ønsker det beste for sine barn. Er veldig i mot de skrikekurene selv, men jeg syns det er viktig at barn lærer å sovne selv og da syns jeg det må være lov for et barn å protestere mot dette. Det betyr ikke at mitt barn har ligget å bæljet for seg selv likevel, gjør det vel?? Om noen her inne mener jeg har vært ufin, så får det så være. Jeg har ikke hengt ut noen enkeltpersoner, og andre må mer enn gjerne være uenig med meg. Det er helt i orden. Jeg legger herved ballen rundt emnet død for min del. Så får hver og en velge en metode de føler seg komfortabel med. God helg!! :-)
ToneC Skrevet 29. oktober 2011 #28 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg leste også hele innlegget, men kjente også at jeg ikke orket å gå inn i diskusjonen. Jeg er enig med flere over her at man må få være uenige med hverandre. Synes heller ikke noen var noe ufine i innleggene sine, bare sterkt uenige:-). Ikke alltid jeg orker å engasjere meg i alt som skrives, da det skrives veldig mye her inne. Synes ikke det er noe mindre koselig stemning her inne enn tidligere. Bare synes jeg hadde brukt litt for mye tid på forumet tidligere og har trengt en liten internett pause:-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå